צעד תשע מתמשך

הצעד התשיעי הוא צעד של יישור ההדורים, צעד בו אנחנו מכפרים במישרין בפני כל מי שפגענו בו. ישנם מקרים שבהם מספיק לבקש סליחה, יש מקומות יותר מסובכים בהם נצטרך לתקן את מה שקלקלנו, אבל יש את מקרים שגם זה לא מספיק ונצטרך לעשות שינוי בהתנהגות שלנו לאורך זמן, אחרת אין שום משמעות לכפרה בצעד הזה.

בעיקר הדברים אמורים כלפי האנשים במעגל הכי קרוב אלינו, האישה, הילדים, הורים ואולי המעסיק ועובדים אחרים. בדרך כלל אלו האנשים שנפגעים מההתנהגות שלו, ואם אנחנו רק מבקשים סליחה אבל ממשיכים להתנהג כמו בעבר ולפגוע בהם – אז בעצם לא התקדמנו בכלל. לכן, כלפי האנשים האלו לא כל כך חשובה בקשת הסליחה (למרות שלפעמים היא נצרכת), ומה שבעיקר חשוב זה להפסיק את הפגיעה בהם.

זה מתחיל כמובן בנפילות עצמן. בעל שיבקש מאשתו סליחה על כך שהוא צופה בפורנו, אבל ימשיך לצפות שוב ושוב ולבקש סליחה שוב ושוב, יגלה שלאשתו נמאס די מהר מבקשות הסליחה שלו… אותו דבר זה לגבי פגיעות אחרות שאם אנחנו מבקשים סליחה וחוזרים לעשות אותן אז הסליחה מאבדת מהר מהאפקטיביות שלה.

לכן, כחלק מהצעד התשיעי אנחנו צריכים לבדוק עם עצמנו איפה מוטל עלינו לעשות שינוי בהתנהגות שלנו, ולהבין שלמרות שאף פעם לא נהיה מושלמים, אנחנו מוכרחים להפסיק לפגוע באנשים אחרים. זה לא “זבנג וגמרנו”, ולכן זה נקרא “צעד תשע מתמשך” כי הכפרה בפני אלו שפגענו בהם לוקחת זמן, אבל זה חלק חשוב מהצעד הזה.

המשימה היומית

תחשוב על המקרה הכי בולט בו בקשת סליחה לבד לא תועיל ואז תשאל את עצמך איזה שינוי התנהגותי נדרש ממך כדי שהצעד התשיעי הספציפי הזה יהיה מועיל ואכן יוביל ליישור ההדורים בינך ובין האדם בו פגעת. כשאתה מודע לכך – תתחיל את העבודה העצמית על כך.

Comments for this post are closed.