לאיזה תוצאה אפשר לצפות?

 

הצעד השביעי הוא הסיום של ארבעת הצעדים העוסקים בפגמי האופי שלנו, כאשר אחרי שערכנו חשבון נפש וגם שיתפנו אדם אחר במה שמצאנו ועבדנו כדי להגיע למוכנות להשתחרר מפגמי האופי שלנו, אנחנו מבקשים מאלוקים שיעזור לנו וישחרר אותנו מהם.

אבל לאיזה תוצאה אפשר לצפות כאשר אנחנו מבקשים מאלוקים שישחרר אותנו מפגמי האופי שלנו? האם אחרי סיום הצעד השביעי אנחנו אמורים להרגיש איזה הארה שבמטה קסם תשנה אותנו ופתאום נהפוך לאנשים אחרים, או שאולי הכוונה לשחרור אחר, איטי יותר אבל משמעותי?

בספר הבסיס של תכנית הצעדים המכונה “הספר הגדול”, ישנו נספח לגבי המושג “התעוררות רוחנית” ושם מוסבר כי בדרך כלל לא מדובר על שינוי שמגיע בקולות וברקים והופך את כל המציאות, אלא שינוי איטי שמגיע עם הפעולות. בדיוק כפי שלימוד זה ענין של חזרה שוב ושוב, ולימוד נהיגה זה ענין של התנסות, גם השינוי שאנחנו רוצים מגיע על ידי החזרה על הפעולות שוב ושוב.

כאשר אנחנו עושים בפעמים הראשונות את סדרת הצעדים האלו הממוקדת בפגמי האופי שלנו, יתכן שלא נרגיש שינוי גדול, אבל אם נתמיד בכך ונמשיך לעשות אותם שוב ושוב, נוכל להסתכל אחורה ולראות את השינוי הגדול שעברנו.

המשימה היומית

לא משנה כמה זמן אתה בתכנית וכמה זמן אתה כבר עובד על פגמי האופי שלך, כעת הזמן להסתכל אחורה ולראות את השינוי שעברת. תתמקד בתכונת אישיות אחת, ותרשום לעצמך איך היית נראה לפני שהתחלת את התכנית וכיצד אתה נראה עכשיו. אם יש לך דוגמאות משתי התקופות אז כמובן כדאי לפרט אותם.

Comments for this post are closed.