איך הגענו לצעד השישי?

אחרי שערכנו רשימה של פגמי האופי שלנו (הצעד הרביעי) וגם שיתפנו בכך אדם נוסף (הצעד החמישי), הגענו לצעד השישי בו אנחנו צריכים להגיע למוכנות להשתחרר מפגמי האופי האלו.

לפני שאנחנו בכלל מתחילים לשאול איך מגיעים למוכנות הזאת וכן הלאה, כדאי להזכיר לעצמנו איך הגענו לכאן, ולמה הצעד הזה קשור לבעיה שלשמה התכנסנו כאן: חוסר היכולת שלנו להפסיק את הצפיה בפורנו, האוננות או התנהגות אחרת בנושא.

כאמור הגענו לכאן בגלל שלא הצלחנו להפסיק (או יותר נכון לומר – לא יכולנו להישאר בהפסקה), ולמרות שרצינו מאוד, נפלנו שוב ושוב, נגד רצוננו. הצעד הראשון היה ההבנה שאנחנו לא יכולים לבד ושההתמודדות הזאת גדולה עלינו. אבל אחרי שהבנו שאנחנו לא יכולים לבד, הגענו לאמונה שבעזרת אחרים ובעזרת אלוקים אנחנו כן יכולים. לאמונה הזאת הגענו כאשר ראינו חברים אחרים שנקיים, והם עשו זאת בעזרתם של חברים ושל אלוקים.

הצעד הבא היה לקבל החלטה רצינית ללכת על מהלך כולל: לא עוד ניסיונות נקודתיים מול ההתמכרות, אלא שינוי של דרך החיים שלנו, מדרך חיים המבוססת על רצון עצמי לדרך חיים המבוססת על רצונו של א-לוהים. ההחלטה הזאת הביאה אותנו לערוך חשבון נפש ולשתף בו אדם נוסף, אבל אנחנו יודעים שגם אחרי שגילינו מה הם פגמי האופי שלנו, ואפילו אחרי ששיתפנו בכך אדם נוסף, עדיין לא השתחררנו לחלוטין מהם, ולכן נדרשת פעולה נוספת. כך הגענו לצעד השישי.

המשימה היומית

לא משנה באיזה צעד אתה אוחז כעת, תקדיש כמה דקות לחשוב על המבנה של הצעדים עד כאן. במילים אחרות: תשאל את עצמך האם אתה רואה את הקשר בין הצעד הראשון (הבעיה עצמה מול התאווה) לבין הצעדים הבאים עד הצעד השישי. חשוב שנבין את הקשר, כדי שנשקיע בצעדים האלו, במטרה להגיע לפיתרון של הבעיה המקורית שלנו.

Comments for this post are closed.