המטרה הסופית: להגיע להתעוררות רוחנית

המטרה של הצעדים כולם, כל עבודת 12 הצעדים, היא להגיע ל”התעוררות רוחנית”. זה מה שהחברים הראשונים בתכנית גילו, שכאשר כל השיטות נכשלו, הם הצליחו להשתחרר מההתמכרות, אם הם עברו את אותה התעוררות רוחנית. לכן, מהרגע שבו אנחנו מודים בחוסר אונים בצעד הראשון, כל הצעדים מכוונים אותנו לעבר אותה התעוררות רוחנית, ובצעד השתיים עשרה אנחנו אומרים “משעברה עליה התעוררות רוחנית כתוצאה מצעדים אלו”.

אבל מה זה בכלל התעוררות רוחנית? בספר הגדול יש סיפור על התעוררות שהיתה כמו איזה מעמד שמיימי שהוא ראה אורות וברקים ופתאום הרגיש שלווה גדולה. האם זה מה שאנחנו מחפשים? התשובה על כך שלילית. בנספח בסוף הספר נכתב שרוב המכורים לא חווים את ההתעוררות הרוחנית בצורה הזאת אלא בצורה איטית והדרגתית, מה שנקרא “השינוי החינוכי”.

אז אנחנו לא מחפשים אורות וברקים, אבל מחפשים שינוי. הדרך להגיע לאותו שינוי הוא בעבודה של הצעדים, טיפול בפגמי האופי שלנו, יישור ההדורים עם אנשים אחרים ושיפור הקשר שלנו עם אלוקים. אם אנחנו עושים את זה בכנות, בהתמדה וברצינות, נגלה שעברנו שינוי – השינוי הזה הוא הוא ההתעוררות הרוחנית.

הרבה פעמים אנחנו לא שמים לב לשינוי שעברנו, אבל אנשים אחרים אומרים לנו שהם רואים שהשתננו לטובה. אנחנו גם יכולים להסתכל אחורה, לקרוא את הצעדים שכתבנו, ולבדוק האם השתפרנו מאז? אם כן – אנחנו בכיוון הנכון, כי אנחנו לא מחפשים שלימות אלא התקדמות. כשאנחנו עוברים את השינוי הזה – אנחנו מקבלים שחרור מהתאווה.

המשימה היומית

לא משנה כמה זמן אתה בתכנית, תקדיש כמה דקות לבדוק האם עברת שינוי חיובי מאז שהתחלת לעבוד על הצעדים. אתה יכול לקרוא צעדי ארבע שכתבת ולהשוות אותם למקרים שחווית לאחרונה, או שתחשוב בכלל על מצבים מהחיים ותשאל את עצמך איך אתה מגיב להם כעת לעומת התקופה לפני שהתחלת את העבודה.

Comments for this post are closed.