כלי חשוב: לפתוח מעגל

חלק חשוב מהצעד השני זה הפניה לאחרים בבקשת עזרה. בצעד הראשון הודינו שחסר לנו כח להתמודד לבד, ולכן בצעד השני אנחנו פונים לאחרים לבקש עזרה.

אחד הכלים המשמעותיים של הצעד הזה נקרא “פתיחת מעגל”. זהו כלי מאוד פשוט, אבל כשמשתמשים בו הוא עוזר לנו לעבור זמנים קשים והתמודדויות. את המעגל צריך לפתוח כמובן לפני שאנחנו נכנסים לקושי, ולא להמתין עד שמגיע קושי כדי לפנות לחבר. כשחבר יודע שהוא עומד להיות במצב בעייתי (מחשב בלי הגנה, נסיעה למקום מועד לפורענות, עייפות, בדידות או זמן קשה מכל בחינה אחרת), אז הוא מקדים רפואה למכה, ולפני כן הוא יוצר קשר עם חבר אחר ומבקש לפתוח איתו מעגל.

בשלב הזה נפרט מה בדיוק עומד להיות הקושי וכמובן נעדכן לכמה זמן בדיוק אנחנו פותחים מעגל. הרעיון הוא שבסיום הזמן הזה, נתקשר שוב כדי לעדכן שאנחנו עדיין נקיים. הידיעה שבעוד זמן מסויים נצטרך להתקשר לחבר שיודע על הקושי שלנו ולעדכן אותו במצב שלנו, שומרת אותנו במודעות ומוכנות לעשות את מה שצריך כדי להישאר נקיים.

בסיום הזמן שקבענו מראש, מוטל עלינו להיות אלו שסוגרים את המעגל – להתקשר ולעדכן שעברנו את זה בשלום. אנחנו תמיד לוקחים אחריות על ההחלמה שלנו, ולא יכולים לצפות שמישהו אחר יעשה עבורנו את העבודה, ולכן התפקיד לסגור את המעגל הוא שלנו, ולא של החבר שהסכים להיות איתנו בזמן הזה.

כמובן שפתיחת מעגל היא לא קסם שעובד בלי שנצטרך להשקיע ולעשות כלום והוא לא תחליף לעבודה של הצעדים. אם אנחנו משתמשים רק בו בלי לעבוד על עצמנו ולעבור שינוי פנימי, זה לא יחזיק מעמד. מה שכן, בתור כלי פרקטי, זה עוזר לנו להיות במודעות לעצמנו ולמצב שלנו, מחבר אותנו אל הזולת וגורם לנו להיות מחוייבים לנקיות, ובמקביל אנחנו צריכים להמשיך לעשות את הפעולות שלנו כדי לא להגיע ללגימה הראשונה ולא להאמין לראש שלנו שמותר לנו “קצת תאווה” ונצליח להפסיק אחר כך.

המשימה היומית

אם צפוי לך היום זמן או מצב שאתה יודע שיהיה לך קושי בו כמו מחשב בלי חסימה, נסיעה לעיר בעייתית עבורך או כל מצב אחר שאתה מכיר מהעבר שיכול להביא אותך לנפילה, תשתמש בכלי הזה ותפתח מעגל עם חבר. אם אין לך התמודדות היום, תתקשר לחבר ותסכם איתו שבפעם הבאה שיהיה לך קושי, תוכל לפתוח איתו מעגל.

Comments for this post are closed.