הזמן הנכון לבקש עזרה

חלק משמעותי מאוד מהצעד השני ומתכנית הצעדים כולה זה ללמוד לבקש עזרה. זאת תוצאה ישירה של הצעד הראשון, כאשר הבנו שאנחנו לא יכולים להתמודד לבד, ולכן אנחנו צריכים לפנות לאחרים ולא-לוהים, וכל זמן שנמשיך לנסות להתמודד לבד, נמשיך לסבול מהכישלון והנפילות.

אבל מעבר לכך יש משמעות קריטית לזמן שבו אנחנו פונים בבקשת העזרה, כי יש חלון הזדמנויות קטן יחסית שבו הפעולה הזאת היא קלה, וברגע שהוא נסגר, נהיה קשה יותר ויותר להרים את הטלפון, להתקשר לחברים ולבקש את עזרתם. יתירה מכך – כאשר חלון הזמן הזה נסגר, האפקטיביות של העזרה שאחרים יכולים להעניק לנו הולכת ויורדת.

חלון הזמן הזה הוא בהתחלה, כאשר הגל עדיין לא הפך להיות חזק ומאיים, כאשר אנחנו עדיין חושבים “קטן עליי, אני יכול להסתדר לבד”, זה בדיוק הזמן בו אסור לנו להקשיב לראש שלנו ובמקום זה פשוט להרים את הטלפון. אם אנחנו לא עושים את זה בהתחלה ומתחילים את הירידה במדרון החלקלק, מהר מאוד מגיע השלב שבו אנחנו לא רוצים בכלל לבקש את העזרה, ואז נהיה קשה מאוד להרים את הטלפון, וגם אם הצלחנו – העזרה כבר פחות אפקטיבית.

זה כמו אדם שיודע שכאשר יגיע הלילה יהיה חשוך והוא יזדקק לפנס, אז הזמן לחפש את הפנס הוא כאשר עדיין יש אור, כי כשמגיע החושך – כבר קשה למצוא את הפנס. הזמן לפעול הוא כאשר עדיין יש אור, אבל מתחיל קצת קצת להחשיך. עם הסימן הראשון לכך שהשמש מתחילה לשקוע, זה הזמן לדאוג לכך שיהיה לנו אור גם כשיגיע החושך הגמור.

המשימה היומית

כדי שתוכל לבקש עזרה בזמן אמת, צריך להתרגל לכך, ולכן כבר היום תרים טלפון לחבר. כן, גם אם כעת אין לך שום רצון או משיכה לקראת נפילה, תתקשר לבקש עזרה. וכמובן, בפעם הבאה שאתה מרגיש את הרצון הראשוני לשימוש, אל תחכה אלא תעשה את הפעולה מוקדם ככל האפשר.

Comments for this post are closed.