מה אני כבר יכול לעזור?

הצעד השתיים עשרה, האחרון ברשימה, מציע לנו לעזור לאחרים וכך בעצם לעזור לעצמנו. כאשר אנחנו עוזרים לחבר אחר לעבור התמודדות או קושי, אנחנו מקבלים קצת יותר ביטחון מול הקושי הפרטי שלנו. הדרך הכי טובה ללמוד את הצעדים ולעבוד אותם היא כאשר אנחנו עוזרים לחבר אחר לעשות אותם.

אבל כאן מגיעה השאלה, מה אני בכלל יכול לעזור לחבר אחר? הרי גם אני בעצמי מכור, אני לא איש מקצוע, לא מבין בפסיכולוגיה ולא יודע איך אפשר לעזור לחברים אחרים. וכמובן חבר שהוא גם חדש יחסית בתכנית שואל איך בכלל הוא יכול לעזור לחבר אחר כשהוא עצמו עדיין צריך עזרה?

התשובה לכך היא פשוטה: הדבר היחיד שאנחנו נותנים זה את הניסיון שלנו. אין צורך שנהיה אנשי מקצוע, וכמובן אין לנו תשובות לכל השאלות. אנחנו פשוט יכולים לעזור לאחים מתוך הניסיון שלנו. כאשר חבר מגיע לתכנית ומצליח לעבוד את הצעדים ולהתקדם, זה בדיוק מה שהוא עוזר לחבר חדש ממנו. אנחנו מעבירים את מה שעובד עבורנו, את הדרך שאנחנו עושים את הצעדים, את מה שעוזר לנו ברגעים קשים.

הרי החברים שעזרו לנו כאשר אנחנו הגענו לתכנית, גם הם לא היו מושלמים ולא אנשי מקצוע וגם הם לא ידעו הכל וגם הם היו (ועדיין) צריכים עזרה מאחרים. אבל הם נתנו לנו את הניסיון שלהם, ואנחנו נותנים לחברים אחרים את הניסיון שלנו. לכן אנחנו יכולים להגיד “לא יודע” כאשר אנחנו לא יודעים מה לומר, ומותר לנו לומר שאין לנו ניסיון במקרה מסויים, כי אנחנו כאן כדי לתת את מה שעבד עבורנו ולחלוק עם חבר אחר את הניסיון, כוח ותקווה שלנו.

המשימה היומית

כדי שתוכל לעזור לאחרים, תחשוב על מה שעזר לך, בדגש על מה שהחברים הקודמים נתנו לך כאשר הגעת לתכנית. תנסה לשים לב איך הם התייחסו אליך כשהיית מאוד חדש, מה הם ענו לך כששאלת על התכנית ועל הצעדים, איזה הדרכה הם נתנו לך, ואיך הם שיתפו אותך בניסיון האישי שלהם, וכמובן – איך זה עזר לך.

Comments for this post are closed.