מה כבר ניסית לעשות כדי להפסיק?

אם אני מודה שאני חסר אונים, או במילים אחרות – אם אני מודה שאני לא יכול להתמודד לבד עם הבעיה שלי כי חסר לי כח לצורך כך, זה לא יכול להיות איזה סיסמא. אין בתכנית אף צעד שאפשר לעשות אותו בצורה טכנית והוא יעבוד, ובודאי לא הצעד הראשון שהוא הבסיס להכל. אז השאלה היא כמובן למה אני אומר שאני חסר אונים?

אחת הדרכים להגיע להפמנה של המצב שלי זה כאשר אני בודק מה כבר ניסיתי להפסיק ולא עזר לי. כמעט כולנו השקענו הרבה שנים בניסיונות חוזרים ונשנים להפסיק והשתמשנו כמעט בכל דרך אפשרית החל מסינון, דרך תפילות ועד טיפול פסיכולוגי. אם ניסיתי את כל הדברים האלו וזה לא עבד עבורי – אני מבין שבאמת חסר לי כח.

אבל גם אם לא ניסיתי את כל הכלים האפשריים, עדיין אני יכול לשאול את עצמי את אותה שאלה בסגנון קצת אחר: האם ניסיתי בכל כוחי להפסיק ולא הצלחתי? אם התשובה חיובית, אז אין סיבה הגיונית לחשוב שזה עומד להשתנות, ובמקום לנסות עוד פעם בכל הכוח – כדאי להודות בכך שפשוט חסר לי כוח.

​כאשר אנחנו מסתכלים אחורה וסוקרים את ההיסטוריה שלנו שכוללת את הניסינות להפסיק, את הכוחות שהשקענו כדי להפסיק, ואת זה שלמרות הכל לא הצלחנו, אנחנו יכולים להגיע למסקנה שמה שחסר לנו זה לא רצון להפסיק וגם לא השקעה אלא פשוט חסר לנו כוח. כשאנחנו מגיעים למסקנה הזאת אנחנו מפסיקים לחפש דרכים לחזק את כוח הרצון שלנו ובמקום זה אנחנו מחפשים דרכים לקבל יותר עזרה וכוח כדי להתמודד בהצלחה.

המשימה היומית

הפעם זה קל – תעשה רשימה של כל הדברים שניסית לעשות כדי להפסיק, ותציין כמה זמן כל אחת מהשיטות האלו החזיקה מעמד אצלך. אתה יכול גם לכתוב תיאור קצר של הפעמים בהם ניסית להפעיל את כל כוח הרצון ואיך זה הסתיים.

Comments for this post are closed.