צעד שלישי: הגיע הזמן להחליט

הצעד השלישי אומר “החלטנו למסור את רצוננו וחיינו להשגחת א-לוהים כפי שאנו  מבינים אותו”. אם הצעד הראשון היה להודות בבעיה שלנו והצעד השני היה להאמין שיש סיכוי, אזי הצעד השלישי הוא ההחלטה שאנחנו מוכנים לעשות את מה שנדרש מאיתנו כדי ליישם את הפיתרון שהוצע לבעיה שלנו. אם כן, שלושת הצעדים האלו הם היסודות של כל הבנין, ואילו הצעדים הבאים הם הבנין עצמו. יסודות הם הכנה, ובלעדיהם הבנין לא יעמוד, ולכן חשוב להשקיע בהם כמו שצריך.

כבר הבנו שלא נוכל להסתפק בפיתרון נקודתי ונצטרך משהו הרבה יותר מקיף, ולכן הצעד השלישי לא מדבר על הפורנו אלא על החיים שלנו. כאן אנחנו מוכנים לשנות את דרך חיינו המבוססת על רצון עצמי לדרך חיים המבוססת על רצון הא-לוהים. בלי השינוי הזה לא נוכל לעשות את הצעדים הבאים וממילא לא נוכל לעלות על דרך של נקיות והחלמה.

לצעד הזה ישנם שתי פנים: מצד אחד לא נדרשת מאיתנו כעת שום פעולה חוץ מאשר לקבל את ההחלטה, אבל היישום של ההחלטה יהיה בכל שאר הצעדים, מהצעד הרביעי ועד האחרון. אחרי שהבנו שיש לנו בעיה וגם הגענו לאמונה שיש פיתרון – אנחנו צריכים להתחייב לפיתרון הזה, גם במחיר הקשיים והאתגרים שיעמדו בדרכנו.

מצד שני מדובר כאן על שינוי מיידי בכל אורח החיים שלנו. לא מדובר כאן על שינוי אורח החיים במובן הדתי, אלא על החלטה לעשות מה שנדרש מאיתנו כדי להפסיק לפעול מתוך פגמי אופי, ליישר את ההדורים עם אנשים אחרים ולשפר את הקשר שלנו עם א-לוהים. כאן אנחנו מחליטים ללכת על כל הקופה בשלושת החלקים: בין אדם לחברו, בין אדם לבוראו ובין אדם לעצמו. בצעדים הראשון והשני הבנו ש”אנוכיות וראיית עצמי כמרכז, אלו הם שורשי הבעיה שלנו”, ואם כן הצעד השלישי הוא ההחלטה לעשות את השינוי הנדרש מאיתנו, להחליף את דרך החיים המבוססת על רצון עצמי, לדרך חיים המבוססת על כנות, פתיחות ובעיקר רצון הא-לוהים. 

המשימה היומית

אחרי הצעד הראשון והשני, האם אתה מוכן לקבל את ההחלטה של הצעד השלישי או שיש לך עדיין הסתייגויות בקשר לכך? אם אתה עדיין לא מוכן – זה בסדר גמור, אבל זה אומר שאתה צריך לחזור לשני הצעדים הראשונים כי משהו שם עדיין חסר. אם אתה מוכן לקחת את ההחלטה הזאת, הגיע הזמן שלך להתחיל לעבוד על הצעדים עצמם.

Comments for this post are closed.