נגישות, חינמיות, אנונימיות ואגרסיביות

ישנה בדיחה שאומרת “תשעה מכל גברים צופים בפורנו, והעשירי שקרן”. זה כמובן הגזמה פראית, אבל ידוע שבכל צחוק יש קצת צחוק, כי השאר זה רציני, והרעיון הרציני שיש בבדיחה הזאת הוא שהתופעה של צפייה בפורנו הפכה להיות רחבה כל כך, עד שכמעט אין מי שלא נפגע מכך.

ישנם ארבע “A” שהפכו את הפורנוגרפיה לתופעה רחבת היקף בקנה מידה עצום שכזה: Accessible, Affordable, Anonymous, Aggressive – ובתרגום חופשי לעברית: נגישות, חינמיות, אנונימיות ואגרסיביות.

נגישות – אדם שרצה לצרוך פורנו לפני שלושים שנה, היה צריך ללכת לחנות, להסתכן שמישהו יראה אותו, לקנות מגזין, למצוא מקום לקרוא אותו, ואז להחליט מה הוא עושה עם המגזין. היום הפורנו נגיש לכל אדם, שיכול פשוט להוציא את הסמארטפון מהכיס ובשתי לחיצות הוא ישר בתוך עולם הפורנו.

חינמיות – כמויות עצומות של חומרים פורנוגרפיים נמצאים באינטרנט בחינם. אם בעבר חומרים פורנוגרפיים עלו כסף (מגזינים, סרטים, ספרים), היום אפשר לצפות בפורנו לגמרי בחינם, וזה כמובן גורם להורדת מכשול נוסף בפני מי שנגרר אל העולם הזה.

אנונימיות – הסיכוי להיתפס בצפייה בפורנו הוא אפסי, לעומת הסיכון הרב שהיה בעבר כאשר אדם היה צריך ללכת לחנות מפופקת כדי לקנות את החומרים הפורנוגרפיים.

אגרסיביות – תעשיית הפורנו מגלגלת מליארדים, והאנשים שעומדים מאחוריה לא מחכים בסבלנות כדי שאנשים ייכנסו לאתרים שלהם, אלא משתמשים בשיטות אגרסיביות של חלונות קופצים, פרסומות סמויות ועוד, כדי שגם הגולש התמים שלא חיפש בכלל פורנו, ייכנס לאתרים שלהם ויישאר שם.

ארבעת הסיבות האלו הפכו את הפורנו למגיפה, ולכן המימדים של התופעה לא דומים למימדים של התמודדות עם שום דבר אחר בתחום ההתנהגויות המיניות.

אבל למרות הכל, ישנם אלפים שמחפשים את הדרך החוצה. אנשים שנלכדו ברשת – תרתי משמע – והם מחפשים פיתרון כדי להפסיק את ההתמכרות שלהם לפורנו. בדיוק עבור אותם אנשים הוקם ארגון PA – מכורים לפורנו אנונימיים, שמטרתו להביא את התכנית של 12 המסרים אל הציבור הענק של המכורים לפורנו.

בימים אלו אנחנו עושים את הפסיעות הראשונות של הארגון החדש, ואנו תקווה כי בתוך זמן קצר נצליח לגדול ולהביא את המסר של התקווה וההחלמה לרבים רבים שזקוקים לכך.