אין חיים בלי עליות וירידות

כשדברים מסתדרים כמו שצריך, אני מרגיש טוב, וזה טבעי, אבל ביחד עם זה תמיד מתגנבת לי המחשבה לראש, שמעכשיו ככה זה הולך להיות תמיד, ושיותר לא יגיעו זמנים קשים. ומה קורה כאשר מגיע זמן קשה והכל נדפק? כמובן גם אז אני משתכנע שמעכשיו ככה זה הולך להיות תמיד, ואף פעם לא יהיה טוב. כמובן גם זה וגם זה הם אותה טעות. טוב לא נמשך תמיד בלי הפסקות, וגם קשיים לא. אלו הם חיינו, וכמו שאחרי קיץ מגיע חורף, ואחרי הלילה מגיע יום, גם העליות והירידות הם חלק מהחיים שלנו.

הענין הזה נכנס ישר לתוך ההתמודדות שלי. כאשר עוברים כמה ימים בלי אובססיה, אני משתכנע שזהו זה, סיימתי עם הבעיה הזאת לעולמים, ואני כמעט מוכן להצהיר שהחלמתי (בלשון עבר) ואין לי יותר צורך בפעולות, חברים ותכנית. יתירה מזו, אני באמת משתכנע שאף פעם לא אחזור אל הפורנו, כי אני לא יכול לראות שום סיבה לצפות בפורנו. הכל טוב, השמש זורחת, הציפורים מצייצות, חשבון הבנק בפלוס, אז למה לעזאזל שאצפה בפורנו?

ומה קורה כאשר הגלגל מתהפך? אני משתכנע באותה קלות ובאותה מהירות, בדיוק בסיפור ההפוך. כשאני במעידה אני משתכנע שהאובססיה לעולם לא תעזוב אותי, שנדפקתי לכל החיים בלי יכולת לקבל רגע של שפיות, ושפורנו זה הדבר שהכי חסר לי בחיים, ובלעדיו שום דבר לא שווה. אני לא מצליח לדמיין אפילו בחלומות הורודים ביותר, שיגיע זמן שהגל הזה יחלוף.

ככה אני משלם מחיר כפול על אותה טעות. מצד אחד, כאשר אני במצב טוב, אני מפסיק לעשות פעולות, ובכך בעצם מתחיל לחפור לעצמי את הבור לתוכו אפול בהמשך, ומהצד השני, כאשר אני במצב רע, אני לא מוצא כוח לעשות את הפעולות שאני צריך כדי לצאת מהמצב הזה. אני כל כך משוכנע שהמצב הנוכחי יישאר תמיד, שאני לא מצליח לראות מעבר לכך ולהביט בתמונה המלאה.

אז במעידה האחרונה שהיתה לי, חבר יקר הזכיר לי שכאשר עורכים לבן אדם בדיקות לב, רואים על המכשיר קו עולה ויורד, וזה הסימן לכך שהוא חי. הבדיקה אם אדם חי או ל”ע מת לא נוגעת בכלל לשאלה איפה נמצא הקו, אלא האם הקו ממשיך לעלות ולרדת. באופן תיאורטי, קו “גבוה” וקו “נמוך” שניהם מייצגים אותו דבר: החולה מת. רק כאשר יש עליות ויש גם ירידות, אז יודעים שהבן אדם בחיים. אין עליות בלי ירידות ואין ירידות בלי עליות, וקו ישר הוא הדבר הגרוע ביותר לבן אדם.

החיים שלי הם עליות וירידות, וכל זמן שיש לי משתיהם, אני יודע שאני בחיים. אם חלילה אגיע למצב שבו לא יהיו שינויים במצב שלי, זה יהיה הרבה יותר מסוכן מאשר הירידות שאני חווה כעת. אז כן, אני אוהב להיות בעליה ושונא להיות בירידה, אבל יותר חשוב שאזכור היטב שגם לעליה וגם לירידה יש סיום, ובדרך כלל אחרי עליה מגיעה ירידה, ואחרי ירידה מגיעה עליה.