הצעד השישי: לשם מה צריך נכונות כעת?

הצעד השישי אומר: היינו נכונים לחלוטין כי ישחרר אותנו א-לוהים מפגמים אלה באופיינו.

לשם מה נדרשת הנכונות? דווקא לחלוטין? מי לא רוצה להשתחרר מפגם? מהי הפעולה הנדרשת בעבודת הצעד הזה?

בצעד השישי אנו מגבים את ההחלטה של הצעד השלישי, נוטשים את מטרותינו המוגבלות ונעים לקראת רצון הכח העליון בעבורנו. הכח העליון שלנו לא יעשה עבורנו את מה שאיננו רוצים שיעשה, אם איננו נכונים לא נרפה, ואם לא נשחרר האחיזה הוא לא יקח בכח. השינוי המכריע בגישה אמור ליצור בנו לב חדש, הרצון לעשות את הדבר הנכון, להפסיק ‘לתפוס’ בפגם.

יש חברים שנעזרו ברשימה של הפגמים שנתגלו לנו בצעדים 4-5 ובכל פעם שאנו חשים מוטרדים, נבדוק מה לא תקין אצלינו, נעצור, נתבונן ונקשיב לרגשות שלנו, ואז נוכל לצאת לפעולה, אם יש לנו הרגל לשקר או לזייף את האמת נבטל אותו על ידי תיקון השקר מול האדם המעורב, אם אנו מלאי טינה, או עוינים, נלך אל האדם שנפגע ונודה באי הצדק שגרמנו בכל פעם שנפעל מתוך מקום פגום ננקוט בפעולה לתיקון. זה מה שנותן לנו את האפשרות להשתחרר.

*

“זהו הצעד המבדיל בין הילדים לבוגרים”, כשראיתי את המילים הללו לראשונה ב 12&12 התמלאתי זעם. בגלל שאני ילד. היום המשפט הזה כבר לא מכעיס אותי. גדלתי, למדתי לנוע לקראת רצונו של א-לוהים ממני. יש פגמים שאיני נכון לוותר עליהם, לדוגמא עצלות, אני אוהב לנוח. מאוד. בשביל מה יצר הבורא את השמש אם לא להשתזף לאורה? פלורוסנט? גם טוב. נולדתי עייף. אני אוהב לרבוץ. לזוז? בשביל מה? יש לכם מושג כמה קלוריות אפשר לשרוף במהלך רביצה? האמת, שגם לי לא, אבל מעולם לא התנגדתי לרביצה הגונה. יש לי הרגשה שאחולל צונאמי זוטא אם אתרומם מרבצי. הייתי חייב להיות נכון. ולא רק לדבר על הנכונות. לעשותה. לזוז. לקדם דברים, להפסיק לדחות.

דוגמא נוספת, הפה שלי, סגור לי את הפה, שים לי רסן, ואני שום דבר. שנים שתקתי, לא עוד, שיכנעתי את עצמי שאם לא אעמוד על שלי, אף אחד לא ירתם למעני, אפילו זבוב על הקיר לא אהיה, בלתי נראה, כמו שהייתי במשך חלק נכבד מחיי, לוותר? על ‘הפוזה’? להיות ‘סתם’ עוד מישהו, אאבד את כל היחודיות שלי.

להסתכל על ‘הריק’ הזה באישיות, לעמוד מול תחושת אפסיות, לשחרר את האחיזה שלושים סנטימטר מהקרקע, זו אחת המשימות המורכבות שניצבתי בפניהן בהחלמה. נדרשתי לעקרונות הרוחניים שסיגלתי לעצמי בצעדים הקודמים, נראה לי שחשתי הרבה יותר טוב מהו ‘למסור’ את חיי לאחר שפשוט שתקתי, כשלא עניתי את התשובה הניצחת שידעתי שתסגור את הפה של המלהג שממולי.

רק להיום: אשאל את עצמי: אני באמת רוצה להשתחרר מהפגם? אני נכון? לחלוטין? מה עשיתי להפגין נכונות?