איך עושים צעד חמישי?

 

לפני הכל חשוב להבהיר שכל הדרכה על הדרך לבצע את הצעדים היא בגדר המלצה, ומה שחשוב הוא לא להיצמד דוקא להדרכה כזו או אחרת, אלא לעשות את הצעדים עצמם – בכל דרך שתהיה.

הצעד החמישי הוא הצעד בו אנחנו משתפים אדם נוסף בפגמי האופי שלנו. אחרי שערכנו חשבון נפש, הגיע הזמן לשתף בתוצאות שלו אדם נוסף, כחלק מהתהליך שבו אנחנו עושים את המוטל עלינו כדי להשתחרר מהם, ומשאירים לאלוקים את העבודה של מה שאנחנו לא מצליחים. החלק שלנו הוא קודם כל להיות כנים עם אדם אחר ולהפסיק להסתתר ולחיות רק בתוך הראש של עצמנו.

הדרך לעשות את זה היא פשוטה מאוד: להרים טלפון או לפגוש חבר שאנחנו מכירים וסומכים עליו שהדברים לא יעברו הלאה, ונספר לו בדיוק את מה שכתבנו בצעד הרביעי שעשינו. אם כתבנו צעד רביעי שהתחיל בתקרית מסויימת, המשיך בחלק שלנו והסתיים בפגמי האופי שמצאנו – זה בדיוק מה שנשתף את האדם שאיתו החלטנו לעשות את הצעד החמישי.

אם הצעד החמישי שלנו מקיף את העבר המלא שלנו (בשונה מצעד ארבע נקודתי על מקרה ספציפי), כדאי כמובן להקדיש לצעד החמישי יותר זמן ורצינות. זה אומר שנייחד לכך פגישה ארוכה (ומה טוב לא מוגבלת בזמן), בה נעבור על כל החשבון נפש שערכנו. צעד חמישי כזה כדאי לעשות עם ספונסר שהוא החבר המלווה שתפקידו לתת הדרכה אישית בעבודת הצעדים.

המשימה היומית

הגיע הזמן לעשות צעד חמישי. קח את אחד מצעדי הארבע שכתבת בשבועות האחרונים כאשר עבדנו על כך, ותשתף בו אדם נוסף. גם אם אין לך ספונסר וגם אם אתה לא נמצא בצעד החמישי כעת, זאת ההזדמנות שלך להתחיל לרכוש ניסיון בעבודת הצעדים עצמה. פשוט תרים טלפון ותשתף חבר מהתכנית בצעד רביעי שכתבת (ואם עוד לא כתבת – זאת ההזדמנות שלך גם לכתוב וגם לשתף…).

Comments for this post are closed.