המחיר ששילמתי על הנפילות

הצעד הראשון בו אנחנו  מודים בחוסר אונים, מזכיר לנו לא רק את הנפילות עצמן, אלא גם את המחיר הכבד ששילמנו בגלל הנפילות, אחרת יגיע רגע שנשאל את עצמנו: למה בכלל להפסיק? במילים אחרות: יכול להיות שאני לא מסוגל להפסיק, אבל אולי אני בכלל לא רוצה להפסיק?

לכן, כחלק מהצעד הזה, אנחנו כותבים את המחיר ששילמנו על הנפילות. זה יכול לכלול כמובן את הכאב, את השעות הרבות שביזבזנו, את הרגשות של פיצול האישיות, שאיפות בחיים שלא מומשו, פגיעה בשלום בית, עצירת ההתקדמות בעולם התורני ועוד ועוד. הרשימה ארוכה וכל אחד יכול למצוא את הנקודות הרגישות אצלו.

במילים אחרות, אנחנו שואלים את עצמנו למה בכלל אנחנו רוצים להפסיק? יש לנו מגוון סיבות כאמור, אבל לפעמים אנחנו שוכחים אותן ואז לא מוכנים לעשות את הפעולות הבאות ולהתקדם. לכן, כחלק מהצעד הראשון חשוב שנעלה את הסיבות על הכתב ונזכיר לעצמנו למה הגענו לכאן ולמה אנחנו רוצים להפסיק. כאשר אנחנו יודעים שמאוד רצינו להפסיק וגם יודעים שניסינו בכל כוחנו ולא הצלחנו, אנחנו מוכנים להודות שחסר לנו כוח ואנחנו צריכים עזרה מאחרים ומאלוקים.

כמובן שעצם הרשימה לא תגרום לנו להפסיק ליפול. זה לא שאם רק נזכור את הכאב אז לעולם לא נחזור לשם. כבר ניסינו את הדרך הזאת המון פעמים וזה לא עבד. הסיבה שאנחנו משקיעים בתזכורת הזאת היא כדי שזה יגרום לנו להמשיך לעשות את הפעולות הבאות. לדוגמא: כאשר אנחנו יודעים שאנו חסרי אונים מול הנפילות וגם זוכרים היטב את הכאב הכרוך בהן, זה ידחוף אותנו לבקש עזרה כאשר אנחנו זקוקים לכך, ולא להמשיך לנסות להתמודד לבד.

המשימה היומית

תערוך רשימה של המחירים ששילמת על הנפילות. תנסה להקיף כמה שיותר תחומים של החיים ותפרט הן את מה שהפסדת והן את מה שיכולת להרוויח אם לא היית נופל. זה יכול להיות ברמה האישית, הזוגית, המשפחתית, בעבודה ובלימודים, בהתפתחות רוחנית ודתית וכן הלאה. כל סיבה שיש לך שבגללה אתה רוצה להפסיק ליפול.

Comments for this post are closed.