איך מגיעים לנכונות להשתחרר מפגמי האופי?

בצעד השישי אנחנו נדרשים להגיע למוכנות להשתחרר מפגמי האופי אותם מצאנו בחשבון הנפש שערכנו, אחרי שכבר שיתפנו בהם אדם נוסף. זה החלק שלנו שאותו אנחנו חייבים לעשות, לפני שאנחנו פונים לאלוקים בבקשה שיעזור לנו. אם אנחנו לא מוכנים לשחרר ולהשתחרר, אין מה לפנות לאלוקים שיעזור לנו, כי זה כמו אדם שמחזיק משהו חזק, אבל מבקש מאלוקים שיקח את זה ממנו. אם הוא לא פותח את היד, אז הבקשה “אלוקים קח את זה ממני” היא דבר והיפוכו עם מה שהוא עושה.

אז איך משתחררים? אחת הדרכים היא לנסות לראות את המציאות כיצד היתה יכולה להיות, אילו היינו משוחררים מפגמי האופי, וכך לרצות להגיע למצב הזה.

נניח שראינו בצעד החמישי שאנחנו סובלים מפחדים שפוגעים בנו, אבל אנחנו עדיין נאחזים בכך ולא מוכנים להרפות. הדרך היא לנסות לדמיין את הסיטואציה בלי לשנות בה שום דבר אלא רק את עצמנו. המצב עצמו נשאר כפי שהיה, אבל במקום פחד יש לנו אמונה באלוקים וביטחון בכך שהוא יעזור לנו. כשאנחנו חושבים על כך, אפשר לראות שהפחד לא באמת עוזר לנו, אלא רק מפריע לנו. כעת נהיה מוכנים לשחרר אותו.

​כמובן שהמוכנות היא לא סוף התהליך, אלא רק סוף הצעד השישי, וכדי להגיע לשחרור נידרש לעבודה נוספת, אבל זה כבר הצעד השביעי. 

המשימה היומית

קח לעצמך פגם אופי שאתה רואה שהוא מרכזי באישיות שלך והוא גורם לך לבעיות בהתנהלות בחיים עצמם, ותחשוב איך היה המצב שלך אם במקום אותו פגם אופי היה לך את התכונה ההפוכה מאותו פגם אופי. תנסה לתאר לעצמך את המצב בצורה מוחשית ככל האפשר.

Comments for this post are closed.