הזולת הוא המראה שלנו

בצעד החמישי אנחנו משתפים אדם נוסף בתוצאות של החשבון נפש שערכנו בצעד הרביעי. למה אנחנו צריכים לשתף אדם נוסף, מה לא מספיק בכך שאנחנו יודעים בעצמנו מה הם פגמי האופי שלנו? מסתבר שתהליך השינוי האישי שלנו עובר דרך הזולת, ואם אנחנו רוצים להשתחרר – אנחנו צריכים לעשות את הצעד הזה שבו אנחנו חושפים את עצמנו.

אחת הסיבות לכך היא שהזולת משמש לנו כמראה בה משתקפת הדמות האמיתית שלנו. בתוך הראש, לבד, אנחנו תמיד צודקים, הזולת תמיד טועה, הפחדים שלנו תמיד נכונים וכן הלאה. אבל כאשר אנחנו משתפים בזה אדם נוסף שהוא אובייקטיבי יותר מאיתנו (לגבי המצב שלנו), אנחנו יכולים לראות שאולי המצב הוא לא בדיוק ככה.

כשאנחנו בהתמודדות עם אתגר, עם קושי, עם פגם אופי או עם הרצון להשתמש וליפול, אנחנו רואים את הכל מתוך נקודת המבט המשוחדת והחד צדדית שלנו, אבל לא רואים את המצב האמיתי כפי שהוא. לעומת זאת כאשר אנחנו משתפים אדם נוסף, אפילו בלי שהוא יגיב לדברים שלנו, פתאום אנחנו רואים את עצמו במראה ויכולים לראות את התמונה המלאה.

לכן, הצעד החמישי הוא קריטי כדי שנוכל להשתחרר מפגמי האופי שלנו. בלי שנראה את התמונה המלאה, בלי שנהיה מוכנים להביט לעצמנו בעיניים בכנות, לא נוכל להתקדם להמשך העבודה של המוכנות לעשות מה שצריך כדי להשתחרר.

המשימה היומית

ה הזמן לשתף חבר בהתמודדות שאתה עובר כעת. לא משנה אם זה טינה, פחד, צורך בשליטה, צורך בריצוי או כל פגם אופי אחר. אחרי שאתה משתף אותו, תשאל את עצמך מה השתנה בנקודת המבט שלך על המצב, מכפי שראית אותו לפני השיתוף.

Comments for this post are closed.