בלי התמדה – אין תוצאות

 

לפני שאנחנו מתחילים לעבוד על הצעדים, יש כמה דרישות מקדימות שאנחנו צריכים לעמוד בהם. לא מדובר כאן בתנאים מיוחדים לתכנית של הצעדים אלא בתנאים מקדימים להצלחה בכל תכנית, עבודה או פעילות אחרת. התנאי הראשון הוא התמדה כיון שבלי התמדה – אין תוצאות. נקודה.

זה נכון בתכנית של הצעדים ונכון בכל מקום אחר בחיים. בן אדם שלא מתמיד בעבודה שלו יפטרו אותו, תלמיד שלא מתמיד בלימודים לא יצליח במבחן, מי שלא מתמיד בדיאטה לא מרזה, וכן הלאה וכן הלאה. התכנית שלנו היא לא שונה מכל תהליך אחר שלוקח זמן ומצריך התמדה. במילים פשוטות: התכנית היא לא קסם שאנחנו מצטרפים לתכנית ופתאום הכל מסתדר ואין לנו יותר קשיים. התכנית היא רק מסגרת לעבודה עצמית ואם אנחנו משקיעים ומתמידים – אנחנו רואים תוצאות.

אפשר לחשוב על התכנית והקבוצות כמו על חדר כושר: הרישום לחדר כושר הוא צעד גדול וההצטרפות בפעם הראשונה ראויה לכל שבח, אבל השינוי לא מתבצע בגלל הרישום הוא הצטרפות חד פעמית אלא בגלל ההשקעה בהמשך, בעבודה שמצריכה השקעה והתמדה.

יש הרבה פעולות שהתכנית מציעה החל מהקבוצה הטלפונית, הקבוצות החיות, עבודה עם ספונסר, קשר עם חברים, וכמובן מעל הכל – העבודה על הצעדים עצמם בצורה מסודרת. כל אחד מתאים לעצמו את כמות העבודה וסוג העבודה, אבל מה שמשותף לכל מי שנמצא בתכנית ומצליח זה ההתמדה הזאת. חברים שממשיכים להגיע ולהשקיע בעבודה של הצעדים הם אלו שעולים על הדרך ומחלימים.

המשימה היומית

לפי השלב בו אתה נמצא, תעשה רשימה של הפעולות היומיות שאתה עושה ורשימה של הפעולות השבועיות שאתה עושה. תיזהר לא לקפוץ גבוה מידי שלא יהיה “תפסת מרובה”, אלא להיצמד לרשימה של פעולות שאתה יכול לעמוד בהן כחלק מתהליך ההחלמה שלך.

Comments for this post are closed.