הצעד השתיים עשרה: לעזור לאחרים ולעצמנו

הצעד השתיים עשרה אומר “כשעברה עלינו התעוררות רוחנית כתוצאה מצעדים אלה, ניסינו להעביר מסר זה למכורים אחרים, ולנהוג על פי עקרונות אלה בכל תחומי חיינו”. זהו הצעד האחרון בתוכנית הצעדים, אבל הוא חלק מהצעדים בדיוק כמו כל צעד אחר. אנחנו מגיעים לשלב הזה ומבצעים אותו בתור חלק מהתכנית כדי שנוכל להישאר נקיים. במילים אחרות, אנחנו עוזרים לאחרים כיון שזה עוזר לנו…

לכן, הצעד הזה למרות שהוא מגיע רק בסיום העבודה של הצעדים אבל אנחנו יכולים להתחיל להשתמש בו הרבה קודם לכן, כיון שהעזרה הזאת היא הכלי הכי חזק שיכול לעזור לנו גם כדי לא להגיע להתמודדות וגם ברגעים של קושי. כאשר אנחנו עוזרים למישהו אחר בתכנית של הצעדים, אנחנו עושים בעצמנו את הצעדים האלו בצורה הכי טובה שיש. בנוסף לכך העזרה הזאת מעניקה לנו סיפוק רב, וזאת גם הדרך שלנו להחזיר טובה לאלו שעזרו ועוזרים לנו (כל אחד עוזר לאחר וכולם עוזרים לכולם).

כדי שנוכל לעזור לאחרים, אין צורך להיות מושלם וגם לא לשאוף לשם. כל מה שצריך זה שיהיה לנו מספיק זמן נקי וכן שנתקדם בעבודה של הצעדים, ואז אנחנו יכולים לעזור לחברים חדשים יותר שעדיין אין להם את מה שיש לנו. אנחנו לא עוזרים על תקן של איש מקצוע או יועץ אלא רק משתפים את מה שעובד עבורנו מתוך הניסיון שלנו בתוכנית.

פרט נוסף בצעד הזה הוא ההטמעה של מה שלמדנו בצעדים – בתחומי חיים אחרים. ככה אנחנו משתמשים בעקרונות של הצעדים כדי להתקדם בשטחים רבים של החיים ולא שומרים את זה לתחום של ההתמודדות עם התאווה עצמה.

המשימה היומית

אם אתה נקי מספיק זמן, תנצל את הניסיון שלך לעזור לחבר אחר, בין אם זה על ידי שתהיה ספונסר שלו ובין אם זה על ידי עזרה חדש פעמית. אם אתה חדש בתכנית, תזכור את העזרה שאתה מקבל כעת ותדע שיגיע גם הזמן שלך לנצל את זה ולעזור בעצמך לחברים אחרים.

Comments for this post are closed.