צעד שמיני: להתחיל ליישר את ההדורים

הצעד השמיני אומר “ערכנו רשימה של כל האנשים בהם פגענו ונעשינו נכונים לכפר בפניהם כולם”. אם הצעדים עד כה עסקו בנושאים שבין אדם לעצמו (פגמי אופי), אזי הצעד הנוכחי וזה שאחריו עוסקים בנושאים שבין אדם לחברו. הגיע הזמן ליישר את ההדורים עם אנשים אחרים וזה כולל כפרה בפני מי שפגענו בו, וביחד עם זה לסלוח למי שפגע בנו.

אם החלטנו לעשות הכל כדי לעבור שינוי מקיף של דרך החיים שלנו מכזו המבוסת על רצון עצמי לכזו המבוססת על רצון האלוקים, אז ברור שזה צריך להקיף גם את מערכת היחסים שלנו עם אנשים אחרים. אם היחסים שלנו עם אנשים אחרים משובשים, הן אם זה ב בגלל התנהגות לא ראויה מצידנו והן אם זה בגלל התנהגות לא ראויה שלהם, אנחנו חייבים לטפל בזה וליישר את ההדורים.

לא תמיד אנחנו רואים את הקשר בין הצעדים האלו לבין הבעיה שלנו עם הנפילות וחוסר האפשרות להפסיק לצפות בפורנו או לאונן, אבל הניסיון של אלו שהיו כאן לפנינו מוכיח שכאשר עושים את הצעדים האלו יש לכך השפעה חזקה מאוד עלינו. יש לזה גם הסבר אבל הוא לא כל כך חשוב כי בעיקר מה שנוגע זה העובדה שמי שעושה את הצעדים האלו – מקבל שחרור, כך שאם זה עובד לאנשים אחרים זה יעבוד גם עבורנו.

בצעד הנוכחי אנחנו עדיין לא ניגשים לכפר בפני האנשים שבהם פגענו אלא רק עורכים את הרשימה של האנשים האלו ועובדים על המוכנות שלנו לעשות את הצעד הזה. עם חלק מהאנשים שברשימה לא נוכל ליישר את ההדורים, אבל מה שחשוב כעת זה המוכנות שלנו לעשות את הצעד הזה. מה שדוחף אותנו להגיע למוכנות זה זיכרון הכאב של הנפילות, וההחלטה שקיבלנו על עצמנו בצעד השלישי לעשות הכל כדי לשנות את דרך החיים שלנו.

המשימה היומית

קח מקרה אחד מהתקופה האחרונה של אדם שפגעת בו. תכתוב מה היה המקרה ומה החלק שלך בסיפור. ייתכן שגם הוא פגע בך, אבל כעת זה העבודה האישית שלך – לא שלו. אחר כך תשאל את עצמך האם אתה מוכן ליישר איתו את ההדורים? אם עדיין אין לך מוכנות, תיזכר למה הגעת לתכנית הזאת ותתפלל לנכונות.

Comments for this post are closed.