תכנית עזרה לבנות זוג של מכורים

גבר שמכור לצפייה בפורנו או להיבטים אחרים של התאווה, פוגע לא רק בעצמו אלא בכל בני משפחתו, אבל בראש ובראשונה הוא פוגע באשתו, ולכן אין פלא שזאת הסיבה מספר אחת לפירוק משפחות בימינו. ברור שהמכור עצמו זקוק לעזרה כדי להפסיק, אבל אשתו זקוקה לעזרה לא פחות ממנו. נשים שגילו כי בעליהן הפכו להיות מכורים לתאווה מתמודדות עם כאב שספק אם ניתן לתאר, ובנוסף הבלבול, הבושה ולפעמים גם האשמה, כל אלו רגשות קשים מאוד לאשה שסובלת רק בגלל מעשיו של בעלה.

נשים שואלות את עצמן מה עליהן לעשות כדי לגרום לבעל להפסיק, וכמובן כיצד ניתן לשקם את הנישואין ואיך אפשר בכלל לבטוח – שלא לדבר על לאהוב – בבעל שבגד בהן בצורה שכזו. נשים רבות מעידות שהן הפכו להיות השוטרות של בעליהן, בודקות ללא הפסקה באילו אתרים ביקרו, והחשדנות המובנת גורמת להן לחוסר אמון מוחלט בכל מילה היוצאת מפיהם. כך הופך הסבל של הנפילות עצמן לסבל כפול ומכופל שאינו נפסק.

יקרו, והחשדנות המובנת גורמת להן לחוסר אמון מוחלט בכל מילה היוצאת מפיהם. כך הופך הסבל של הנפילות עצמן לסבל כפול ומכופל שאינו נפסק.

נשים שואלות את עצמן מה עליהן לעשות כדי לגרום לבעל להפסיק, וכמובן כיצד ניתן לשקם את הנישואין ואיך אפשר בכלל לבטוח – שלא לדבר על לאהוב – בבעל שבגד בהן בצורה שכזו

ההצעה שלנו לנשים אלו היא לתת לבעל לקרוא את הספר הזה, ואם הוא באמת רוצה להפסיק – אנו מקווים שהוא יצטרף אלינו. אם הוא באמת מכור, הוא יצטרך כנראה הרבה יותר מאשר כוח הרצון. הספר הזה נכתב כדי להעביר את המסר שלנו ולהציע לו להצטרף. זאת ההצעה המעשית הטובה ביותר שיש לנו לאשה המעוניינת לעזור לבעלה. אם הוא החליט להצטרף אלינו לתכנית והוא משקיע בה, אנחנו מאוד מקווים שהאשה תתמוך בכך ותבין שזאת הזדמנות נדירה להחזיר את החיים למסלול, ובוודאי שלא תנסה למנוע ממנו להצטרף לתכנית שיכולה להציל את החיים שלו. יחד עם זאת, אנחנו לא מתערבים בשום פנים ואופן בשאלה האם האשה צריכה להישאר עם הבעל המכור או לעזוב אותו, כיוון שכל מקרה הוא שונה וכל אשה צריכה להחליט בעצמה מה נכון עבורה.

אך מה בדבר האשה עצמה? אין אשה שאינה זקוקה לעזרה, והנשים שיכולות להבין את הכאב וגם לעזור הן נשים שנמצאות במצב הזה בדיוק. נשים שעברו את אותם קשיים, חוו את אותו כאב, ומוכנות לעזור לנשים שעדיין סובלות. עבורן מתקיימות קבוצות (נפרדות כמובן) שבהן נשים משתפות במה שעבד ועובד עבורן. זה המקום ללמוד איך להתמודד עם הכאב, אבל בעיקר ללמוד איך להתנהג נכון במצב המורכב הזה, בין אם הבעל מצא פתרון ובין אם לא, ולקבל תקווה לחיים שפויים יותר, בין אם החליטו להישאר במערכת היחסים ובין אם החליטו לעזוב.

נשים אלו גילו שהתכנית שעזרה לבעליהן – יכולה לעזור גם להן. נשים רבות נחרדות לשמוע את ההצעה הזאת וזועקות: “מדוע שאני אפנה לעזרה? שבעלי יפנה לטיפול!”

אנחנו כמובן מסכימים שהבעל זקוק לטיפול, אבל מתברר שכדי להתמודד עם הקשיים האישיים, גם הנשים צריכות עזרה, וגם הן יכולות להרוויח מעבודה עצמית. פעמים רבות היחסים בבית התעוותו מאוד והגיעו למצב של יחסי תלות או ריצוי מצד אחד, ויחסי שליטה מצד שני. החברות הוותיקות בקבוצות שמוכנות להעניק תמיכה והזדהות, הן אוצר יקר ערך למי שנמצאת במצב הקשה הזה.

אנו תקווה שתיקחי את היד המושטת לעזרה המוצעת לך בידי חברות ותיקות, ותקבלי גם אַתְּ תקווה וסיכוי לחיים טובים יותר. פרטים על התכנית לנשות המכורים ניתן למצוא באתר שלנו או באימייל: help@p-a.org.il.