האם אני מכור?

כיצד תוכל לדעת האם אתה מכור או שאתה רק צריך קצת עזרה בהתמודדות שלך? אין מבחן חד משמעי או שאלה יחידה שלפיה ניתן לערוך אבחנה ברורה של שחור ולבן בנושא החשוב הזה, אך ישנן מספר שאלות שיוכלו לעזור לך לקבל את ההחלטה הנכונה. לפניך מספר שאלות מרכזיות שיכולות לעזור לך:

האם אתה מרגיש שהמשיכה הזאת חזקה ממך ושאתה נסחף ונופל כנגד רצונך? האם על אף שאתה רוצה מאוד להפסיק אתה לא מצליח, וכל פעם שהגל מגיע אתה נופל? האם השקעת מאמצים רבים על מנת להפסיק ליפול אך ללא הצלחה? האם תדירות הנפילות גוברת? האם סוג הנפילות מחמיר? האם אחרי כל נפילה אתה מבטיח לעצמך (בכנות) שזאת הפעם האחרונה, אך לא מצליח לעמוד בהבטחה? האם אתה מרגיש מיואש וחסר תקווה בנוגע לסיכויים שלך להפסיק ליפול?

האם אתה מרגיש שהמשיכה הזאת חזקה ממך ושאתה נסחף ונופל כנגד רצונך? האם למרות שאתה מאוד רוצה להפסיק אתה לא מצליח וכל פעם שהגל מגיע אתה נופל? האם השקעת מאמצים רבים על מנת להפסיק ליפול אך ללא הצלחה?

בנוסף, שאל את עצמך את השאלות הבאות: האם אתה מרגיש שהמשיכה לשימוש בפורנו הפכה עבורך לאובססיה, משהו שהוא הרבה יותר מאשר משיכה נורמלית של אדם מן השורה? האם אתה מרגיש שברגע האמת אתה “מאבד את הראש” וכושר השיפוט שלך פשוט נעלם? האם הפער בין התחושה לפני לתחושה אחרי הוא חסר פרופורציה, כאשר לפני הנפילה אתה מרגיש צורך נואש ותחושה של אופוריה, ולאחר מכן אתה מרגיש ריקנות, דכדוך ועצב גדול?

חשוב שלא תחליט בפזיזות. לכן, אם אינך בטוח שאתה לא מכור, או שלא ברור לך באופן מוחלט שאתה כן מכור, כדאי שתקדיש זמן לבדיקה עצמית, שבה תשאל את עצמך בכנות את השאלות הקשות וכך תגיע למסקנה ברורה יותר. לעתים גם בדיקה עצמית לא מקרבת אותנו מספיק למסקנה ואז כדאי להתייעץ עם אדם נוסף, מה טוב אם יהיה זה אדם שיש לו ניסיון בתחום. אתה יכול לפנות אלינו ב”מכורים לפורנו אנונימיים” באמצעות הקו החם במספר: 04-301-1111 או באימייל help@p-a.org.il ונשמח לעזור לך. בנוסף אתה יכול לפנות לאיש מקצוע מתחומי בריאות הנפש (כמובן איש מקצוע המטפל בבעיה הספציפית שלנו) או להתייעץ עם חבר ותיק בתכנית שכבר עבר את התהליך ויכול לעזור לך מהניסיון שלו.

לעתים פשוט כדאי לתת לזמן ללמד אותנו את מה שאנחנו לא יכולים ללמוד לבד, וזאת על ידי תקופת ניסיון שבה תשקיע את כל המאמצים על מנת להפסיק או לפחות להתקדם בצורה משמעותית. תקופה כזאת יכולה להביא אותך למסקנה שבידיך הדבר האם ליפול או לא, או שהנפילות והכאב יובילו אותך למסקנה שאין מנוס מלהודות בכך שאתה חסר אונים מול ההתמכרות.