להגיע למוכנות לעשות את הצעד

חלק מהצעד השמיני הוא להגיע למוכנות לכפר בפני כל מי שפגענו בו, או במילים אחרות: ליישר את ההדורים עם האנשים שהיחסים שלנו איתם משובשים. השאלה היא איך מגיעים למוכנות הזאת? הרבה חברים מספרים שהם מאוד חשש מהצעדים השמיני והתשיעי כיון שלא הרגישו שהם יכולים לעשות אותם, ולא היו מוכנים לכפר בפני אנשים שבהם פגעו. הצעד השמיני הוא הזמן שלנו לעבוד על המוכנות, גם במקרים שבסוף לא נוכל לבצע את הכפרה (למשל במקרה שזה יפגע באדם שממנו אנחנו מבקשים סליחה או באדם אחר).

לפעמים בגלל הפחד מהצעדים האלו, אנחנו לא רואים בכלל את המקרים בהם פגענו באנשים אחרים וטוענים שבעצם הכל בסדר. ייתכן באמת ודי סביר להניח שרובנו לא עשינו דברים נוראיים לאנשים אחרים, אבל זה לא אומר שאין לנו אנשים שבהם פגענו. זה יכול להיות מקרים שהפגיעה היא בלי ידיעת האדם כמו למשל השעות שבזבזנו על צפיה בפורנו במקום לעבוד, או הזמן שהיינו צריכים להיות נוכחים בבית עם האישה והילדים ולא היינו כי נשארנו עד אמצע הלילה להשתמש בתאווה.

הדרך להגיע למוכנות היא לזכור למה בכלל הסכמנו להיכנס לתהליך הזה של העבודה האישית המאומצת הזאת. לא קמנו יום אחד בבוקר ואמרנו לעצמנו “הגיע הזמן להיות אדם טוב יותר”, אלא הגענו לכאן בגלל הכאב של הנפילות, ומתוך הבנה שזה הפיתרון היחיד עבורנו, הפיתרון של שינוי כולל ומקיף של האישיות. לכן, אם אנחנו רוצים להשתחרר, אנחנו חייבים להמשיך בעבודה הזאת, גם כשזה דורש צעדים שנראים לא קלים בכלל.

וכמו תמיד, אחרי שאנחנו עושים את החלק שלנו, אנחנו תמיד פונים לאלוקים ומבקשים ממנו שיעזור לנו. גם כאן, אנחנו פונים אליו ומבקשים שיעזור לנו להגיע למוכנות כדי שנוכל להמשיך הלאה.

המשימה היומית

זה הזמן לצעד שמונה. תעשה רשימה של האנשים שבהם פגעת או אנשי שפגעו בך. לא רשימה ענקית אלא רשימה מצומצת של המקרים המרכזיים שאתה יכול לחשוב עליהם בקלות יחסית. אחר כך תעבור על כל שם ברשימה ותשאל את עצמך: האם אתה מוכן ליישר איתו את ההדורים – במקרה שהדבר יהיה אפשרי?

Comments for this post are closed.