בעיות ביחסים בין אישיים

 

הנפילות שלנו גרמו לנו הרבה בדידות, אשמה ובושה, אז בין אם אנחנו שמים לב ובין אם לא – יש לנו בעיות ביחסים בין אישיים. ייתכן שכלפי חוץ אנחנו חברותיים ומוקפים בחברים ואנשים, אבל עמוק בפנים, אנחנו בודדים לגמרי. אנחנו חוששים מה יקרה כשאנשים אחרים יידעו את האמת עלינו, אנחנו חיים עם סוד גדול שמכביד עלינו ושאסור לאף אחד לדעת עליו.

אחרי שהקדשנו ארבעה צעדים לעבודה על פגמי האופי שלנו, הגיע הזמן לטפל ביחסים שלנו עם הסביבה שלנו, לתיקון היחסים הבין אישיים. אחרי הצעדים הרביעי עד השביעי שהיו “בין אדם לעצמו”, כעת הצעדים השמיני והתשיעי הם “בין אדם לחברו”. בצעדים האלו קשה יותר לראות את הקשר הישיר בינם לבין הנפילות, אבל הקשר הזה קיים תמיד. החלמה מלאה חייבת לכלול לא רק עבודה עצמית על האישיות שלנו אלא גם את המעגל שלנו עם הסביבה.

החשיבות של הצעדים האלו חורגת הרבה מעבר לשני הצעדים הספציפיים האלו, והיא למעשה מקיפה אותנו במהלך התכנית כולה, בה אנחנו לומדים ליצור קשרים בריאים עם אנשים אחרים, לומדים לבקש ולקבל עזרה (צעד שני), לומדים לשתף אחרים בפגמי האופי שלנו (צעד חמישי, וכמובן עוזרים בעצמנו לחברים אחרים (צעד 12).

יישור ההדורים הוא לא רק לבקש סליחה במי שפגענו בו, ולא רק לסלוח למי שפגע בנו. יישור ההודרים הוא חלק מהותי מדרך החיים החדשה שאנחנו מסגלים לעצמנו בהחלמה.

המשימה היומית

תקדיש כמה דקות למחשבה וכתיבה על הבעיות שהנפילות גרמו לך בקשרים עם אנשים אחרים, הן ברמה הכללית – מה שהשפיע על האישיות שלך, והן ברמה הפרטית – מקרים שבהם בושה, אשמה או פחד גרמו לך לא ליצור קשרים או לא להעמיק אותם.

Comments for this post are closed.