לעשות צעדים תוך כדי תנועה

 

כל אחד שנמצא בתכנית יגיע בעז”ה לצעדים המתקדמים ויוכל להשקיע את הזמן והכוחות בצורה מסודרת להתקדמות ועבודה מעמיקה. אבל ביחד עם זה אנחנו חייבים להתחיל להשתמש בצעדים עצמם בתוך חיי היום יום, בין אם אנחנו אוחזים בתחילת הדרך ובין אם אנחנו כבר מתקדמים. אי אפשר להחלים רק בגלל הצטרפות לקבוצה (למרות שיש לזה חלק גדול מאוד מההחלמה כמובן), וגם אי אפשר להחלים רק בגלל שאנחנו מודים בחוסר אונים. חייבים לעבוד על הצעדים עצמם.

מה שזה אומר מבחינה מעשית זה שברגע שאנחנו מזהים פגם אופי שמפריע לנו בצורה רצינית, אנחנו חייבים לטפל בו. לדוגמא אם טינה רצינית גורמת לי רצון לברוח אל הפורנו, אני חייב לעבוד את ארבעת הצעדים שעוסקים בפגמי אופי. כן, כל הצעדים מארבע עד שבע, אפילו אם אני כעת בצעד שני.

זה אומר שברגע שאנחנו מזהים את הפגם אופי שמסוכן לנו, אנחנו משתפים בכך אדם נוסף, עושים את העבודה העצמית שלנו להגיע למוכנות להשתחרר מהפגם אופי הזה, ואז פונים אל אלוקים ומבקשים ממנו שישחרר אותנו מכך.

כעת הזמן להתחיל ליישם את כל ארבעת הצעדים האלו כיחידה אחת. כאשר אדם לומד לנהוג ברכב הילוכים, בהתחלה כל פעולה היא נפרדת, אבל המטרה הסופית היא להגיע לתנועה חלקה שבה הוא פשוט עושה את הדבר הנכון לפי מה שצריך. בעליה הוא מוריד הילוך, בירידה הוא מעלה וכן הלאה. גם אנחנו צריכים ללמוד איך לפעול מול פגמי אופי וליישם את ארבעת הצעדים האלו ביחד בצורה חלקה. זה נקרא “עבודת הצעדים”.

המשימה היומית

זה הזמן לעבוד את כל ארבעת הצעדים האלו ביחד. קח פגם אופי מרכזי שמפריע לך בתקופה האחרונה, תכתוב עליו קצת (מה הוא מפריע לך ואיך הוא משפיע עליך), תשתף בכך אדם נוסף, תשאל את עצמך האם אתה מוכן להשתחרר ממנו, ואז תפנה לאלוקים בבקשה שיעזור לך וישחרר אותך ממנו.

Comments for this post are closed.