הגיע הזמן להכניס את אלוקים לתמונה

 

שליש מתוכנית הצעדים, ארבעה צעדים מתוך 12, מוקדשים לעבודה שלנו על פגמי האופי, וזאת מתוך הבנה שאם אנחנו רוצים להשתחרר ולהפסיק את הנפילות – הדרך עוברת על ידי שינוי האישיות שלנו. בשביל זה אנחנו מתחילים עם חשבון נפש למצוא את פגמי האופי (צעד רביעי), משתפים בכך אדם נוסף (צעד חמישי), עושים את מה שאנחנו יכולים כדי להשתחרר (צעד שישי), ואז פונים אל אלוקים ומבקשים ממנו שיעשה עבורנו את מה שאנחנו לא יכולים לעשות בעצמנו.

כמו בכל התכנית, אנחנו לא בורחים מאחריות, אבל גם לא לוקחים אחריות על מה שלא שלנו. זה מוטיב מאוד מרכזי וחשוב והוא מתבטא בעיקר בתפילת השלווה בה אנחנו מבקשים שלווה לקבל את מה שאין ביכולתנו לשנות ואומץ לשנות את מה שביכולתנו לשנות.

אחרי הצעד השישי שבו עבדנו להגיע למוכנות להשתחרר מהפגמים, אנחנו מבינים שזה לא יכול להיות סוף התהליך כי חלק מזה פשוט לא בידיים שלנו. אנחנו יכולים לעשות הרבה כדי להשתחרר מפגמי אופי, אבל בסופו של דבר אנחנו חייבים את עזרתו של אלוקים כדי שנוכל להגיע לשחרור מלא. ככה זה עובד מול התאווה וככה זה עובד מול הפגמי אופי.

אנחנו לא יכולים לצפות שהפגמי אופי ייעלמו סתם כך רק בגלל שאנחנו רוצים שהם יעזבו אותנו, בדיוק כפי שאנחנו לא יכולים לרצות שהתאווה תיעלם סתם כך רק בגלל שאנחנו רוצים. בשני המקרים נצטרך את עזרתו של אלוקים.

המשימה היומית

​ ​קח פגם אופי מרכזי מהרשימה שלך שכבר שיתפת בו אדם אחר ותשאל את עצמך האם אתה מוכן שאלוקים ישחרר אותך ממנו. אם כן – תפנה אליו בתפילה, במילים שלך, ותבקש שיעזור לך בכך.

Comments for this post are closed.