מה זה צעד חמישי?

 

הצעד החמישי אומר “התוודינו בפני עצמנו, בפני אלוקים ובפני אדם נוסף על טיבם המדוייק של פגמינו”. למעשה זה צעד המשך לצעד הרביעי בו התחלנו בחשבון הנפש הכללי שלנו – לבדוק איזה פגמי אופי יש לנו שמונעים מאיתנו להשתחרר וגורמים לנו להמשיך ליפול שוב ושוב, נגד רצוננו.

כשדיברנו בשבועות האחרונים בקבוצה על הצעד הרביעי, הרבה חברים שאלו: “נניח שגיליתי שיש לי פגם אופי, עכשיו מה אני עושה עם זה?”. התשובה לשאלה הזאת מתחילה בצעד החמישי. אחרי שאנחנו עורכים חשבון נפש ומגלים פגם אופי מסויים, אנחנו משתפים אדם נוסף בכך. כמובן שזה לא סוף הסיפור, וכפי שנראה בשבועות הקרובים, ישנם עוד שני צעדים כדי להגיע לשחרור, אבל הצעד הנוכחי הוא קריטי.

אם נלך קצת אחורה, נראה שלמעשה הצעד החמישי הוא המשך ישיר של כל הצעדים שקדמו לו: בצעד הראשון הודינו שאנחנו לא יכולים לבד עם ההתמודדות הזאת ולמעשה הבנו שזה פשוט גדול עלינו, מה שהביא אותנו לצעד השני בו הגענו לאמונה שלמרות שלבד זה גדול עלינו – נוכל להצליח אם נקבל עזרה מאחרים ומאלוקים. כאן הגיע הצעד השלישי בו החלטנו לשנות את דרך החיים שלנו ולהעמיד את אלוקים במרכז במקום את רצוננו הפרטי. היישום של ההחלטה הזאת התחיל בצעד הרביעי בו ערכנו חשבון נפש, וכעת אנחנו מתחילים להשתמש במידע שגילינו על עצמנו בצעד החמישי.

המשימה היומית

אם יש לך ספונסר, תתחיל לשתף אותו בשיעורי בית שלך מהשבוע הקודם בו עבדנו על פגמי אופי. אבל גם אם אין לך ספונסר, אתה יכול למצוא חבר בתכנית ולשתף אותו, או פשוט לכתוב בפורום. העיקר זה להתחיל את התהליך של שיתוף אנשים אחרים.

Comments for this post are closed.