מדריך מעשי לכתיבת צעד ארבע

 

​ ​אם אנחנו רוצים לקבל את השחרור שהתכנית מבטיחה לנו, אנחנו חייבים להגיע לצעד הרביעי ולעבוד עליו בצורה רצינית. זה כולל הן צעדי ארבע ספציפיים תוך כדי החיים (על מקרים פרטיים שבהם אנחנו מרגישים שפגמי האופי מנהלים אותנו), אבל בעיקר להגיע לצעד הרביעי שהוא חשבון נפש, מעין ספירת מלאי אישית של תכונות האופי שלנו, בניסיון למצוא את פגמי האופי, ובהמשך לטפל בהם.

איך עושים צעד רביעי? אחת הדרכים הכי טובות היא להעלות מקרים מהעבר שבהם נפגענו מאוד מאנשים אחרים, לכתוב את השתלשלות הדברים ואז לשאול את עצמנו: מה החלק שלנו בסיפור הזה? כמעט תמיד נמצא שגם לנו יש חלק בכך שהמצב הגיע לאן שהגיע. יכול להיות שהאדם אחר “יותר אשם”, אבל אנחנו לא עושים את החשבון נפש שלו אלא את שלנו, ולכן אנחנו שואלים את עצמנו מה החלק שלנו ומשאירים לו את החשבון נפש שלו.

כשאנחנו רואים מה החלק שלנו, נוכל לחפש את פגמי האופי שהובילו אותנו להתנהג כפי שהתנהגנו. בדרך כלל נמצא שמעורב כאן רצון עצמי שהוא לא בהכרח רע, אבל הוא זה שגורם לנו לפגוע ולהיפגע.

בשלב הזה נכתוב את פגמי האופי שלנו ברשימה, ונשתדל לפרט אותם וכן לפרט מה היינו רוצים במקום פגמי האופי הללו. כשנהיה מוכנים עם הרשימה, אנחנו מוכנים לעבור לצעד הבא – הצעד החמישי.

כדי להקל עליך, מצורפת חוברת, מעין מדריך מעשי מאוד לכתיבת הצעד הרביעי. שים לב שהחוברת היא אמנם 40 עמודים, אבל בערך שלושים מתוכם הם דפים ריקים אז אין מה להיבהל… תעבור על הדפים הראשונים ואז תקרא את הדפים בסוף החוברת, וכל השאר זה רק שיהיה לך ברווח הרבה דברים לכתוב את הצעד הרביעי.

להורדת המדריך לחץ כאן

המשימה היומית

​ ​​את הצעד הרביעי אסור וחבל לדחות. אם התחלת ולא התקדמת מספיק, תקבע זמן של רבע שעה כל יום להתקדם עם הצעד הרביעי. זה אמנם קצת זמן, אבל אם תתמיד בכך כל יום, תגלה שאתה מתקדם במהירות רבה לקראת סיום העבודה על הצעד החשוב הזה. אם עדיין לא התחלת – הגיע הזמן להתחיל במרץ.

Comments for this post are closed.