לא רק פגמי אופי. מה הן התכונות הטובות שלך?

הצעד הרביעי בו אנחנו נדרשים לעשות חשבון נפש, מטרתו לא רק לגלות את פגמי האופי שלנו, אלא גם את התכונות אופי החיוביות שיש לנו. נכון שמטבע הדברים אנחנו מתמקדים יותר בתכונות השליליות כיון שהן אלו שגורמות לנו את הנפילות, אבל חשבון הנפש לא יהיה שלם אם לא נמצא גם את התכונות הטובות שלנו.

לפעמים כשאנו ניגשים לצעד הרביעי אנחנו מרגישים רע כי זה דורש מאיתנו להתעסק בפגמי אופי אישיים, ולמרות שזה נעשה על מנת להיפטר מהם, עדיין לא נחמד לראות את הדברים הלא טובים באישיות שלנו. לעומת זאת אם נחפש גם את המעלות האישיות שבהן התברכנו, נוכל להסתכל על כל הצעד הזה בצורה יותר מאוזנת ולהבין שזה בסך הכל צעד שתפקידו לאפשר לנו לראות את התמונה המלאה של האישיות שלנו – על הטוב ועל הרע שבה.

חשבון נפש זה הוא המקביל לספירת מלאי שבעל עסק צריך לעשות כדי להצליח, במהלכו הוא מחפש כמובן את הדברים שגורמים לעסק לא להצליח כמו סחורות פגומות, אבל הוא מחפש גם את מה שכן עובד ומצליח בעסק שלו, כדי שיוכל להשקיע בזה לא פחות. בעל עסק שלא עושה חשבון נפש, כמובן לא יצליח, אבל באותה מידה, בעל עסק שישקיע את הבדיקה רק בבעיות עדיין לא יתקדם הרבה.

לכן, כשאנחנו שואלים את עצמנו ממה אנחנו סובלים, אנחנו צריכים לשאול את עצמנו גם איזה תכונות טובות יש לנו שמקדמות אותנו בחיים, ולהשקיע בהן. במילים אחרות, חשבון הנפש אמור לעזור לנו לקבל תמונה מלאה של עצמנו – לטוב ולרע.

אומרים שכל מכור סובל מהערכה עצמית נמוכה, וזה גם די מובן למה. כעת, כשאנחנו מתחילים את התהליך של חשבון נפש והתקדמות, אנחנו צריכים למצוא את נקודות החוזק שלנו ולהשתמש בהן כדי לקבל הערכה עצמית ריאלית.​​

המשימה היומית

תתחיל לחשוב על התכונות אופי הטובות שלך, ותראה האם אתה מעריך את עצמך באופן נכון או שאתה מעדיף להתמקד בבעיות ובחסרונות שלך, ומזניח את המעלות שאלוקים נתן לך. אם יש לך ניסיון בכתיבת צעד ארבע על פגמי אופי, זה הזמן לכתוב צעד ארבע באותה מתכונת – על מעלות שלך. תתאר את המקרה שבו ראית את המעלה, תציין מה התכונה הטובה שלך ואיך זה עוזר לך בחיים.

Comments for this post are closed.