המשמעות של ההחלטה בצעד השלישי

בצעד השלישי אנחנו אומרים כי “החלטנו למסור את חיינו ורצוננו להשגחת אלוקים כפי שאנו מבינים אותו”. באופן כללי, היישום של ההחלטה הזאת מתבטא בכך שאנחנו עובדים את כל שאר הצעדים, מהצעד הרביעי והלאה. כאשר אנחנו עובדים על הצעדים האלו, אנחנו בעצם מיישמים את ההחלטה למסור את חיינו לרצון האלוקים ולהתחיל בדרך חיים רוחנית, מה שמוביל לשחרור מהאובססיה והנפילות.

אבל בנוסף לכך יש להחלטה הזאת צד נוסף,  צד של שינוי מיידי כאן ועכשיו. נניח שאדם מחליט לקנות בית חדש, אז ברור שגם לפני שהוא חתם על המשכתנא ולפני שהתחילו לבנות אפילו אבן אחת בבית החדש, ההחלטה הזאת משפיעה על המון דברים בחיים שלו. למשל הוא יפסיק להשקיע בשיפוצים של בית ישן כי אין בכך טעם, אבל יכול להיות שהוא גם לא יקנה במכולת את כל הדברים שהוא רגיל לקנות, כיון שהוא יודע שבקרוב הוא יצטרך להתחיל לשלם את המשכנתא על הבית החדש.

לכן, כאשר אנחנו מחליטים לשנות את דרך החיים, גם לפני שאנחנו עושים את הפעולות עצמן של הצעדים, ברור שיש להחלטה הזאת השפעה על החיים שלנו בצורה מאוד משמעותית. כך לדוגמה, מכיון שאנחנו יודעים שבצעדים השמיני והתשיעי נצרך לכפר בפני כל מי שפגענו בו, אז בודאי שאנחנו לא רוצים להוסיף לרשימה עוד מקרים, ומשתדלים כבר מעכשיו לפגוע כמה שפחות באנשים אחרים. אותו דבר בנוגע לפגמי האופי וכן הלאה.

הצעד השלישי למרות שהוא כביכול “רק החלטה”, הוא מאוד משמעותי, וכאשר אנחנו עושים אותו ברצינות, אנחנו רואים מיד את השינוי שחל בנו. לעתים אנשים אחרים רואים את השינוי שעברנו יותר מהר מאיתנו, אבל בסופו של דבר אי אפשר להתעלם מההשפעה החזקה של הצעד הזה.

המשימה היומית

תקדיש כמה דקות לשאלה מה אומרת לך ההחלטה הזאת בחיי היום יום. איזה שינויים אתה רואה שעברת מבחינת החיים שלך כאשר קיבלת את ההחלטה הזאת, הן בנוגע לדברים שקשורים לצעדים הבאים והן בנוגע לכל מיני מצבים אחרים בחיים עצמם, למשל מקרים בהם היתה לך שלווה, מקרים בהם היתה לך קבלה של המציאות וכן הלאה.

Comments for this post are closed.