להאמין שאלוקים אוהב אותי

 

תכנית 12 הצעדים מבוססת כולה על פתרון רוחני לבעיה שלנו, והפיתרון הרוחני הזה מעמיד במרכז את אלוקים כמובן. הצעד השלישי שהוא הצעד המהותי ביותר הוא “החלטנו למסור את חיינ ורצוננו להשגחת אלוקים כפי שאנו מבינים אותו”, וכמובן גם בצעדים שלפני ושאחרי אלוקים נמצא כל הזמן.

רובנו הגענו לתכנית כשהיחסים שלנו עם אלוקים לא הכי טובים, הרגשנו שאלוקים לא שומע לתפילות שלנו, שלא אפכת לו מאיתנו, וכמובן שאנחנו איכזבנו אותו כשפעם אחר פעם הבטחנו לו שנפסיק את הנפילות ובכל זאת המשכנו. מתוך גישה שכזאת, אי אפשר לקבל את ההחלטה של הצעד השלישי, ואי אפשר למסור את החיים והרצון לאלוקים.

אף אחד לא ייכנס לניתוח אם הוא לא מאמין שרופא רוצה בטובתו, ואפילו לא ישאיר את הרכב אצל מוסכניק ששונא אותו, אז על אחת כמה וכמה שאף אחד לא יפקיד את החיים שלו בידי אלוקים אם הוא לא מאמין שאלוקים רוצה בטובתו. לכן הנקודה הזאת, להגיע להבנה ולאמונה שאלוקים אוהב אותנו – היא קריטית.

נקודת המוצא שלנו צריכה להיות שגם אם אנחנו לא מבינים הכל, אלוקים אוהב אותנו כפי שאבא אוהב את הילד שלו, גם אם הילד לא תמיד מבין הכל. נכון, לפעמים אבא מעניש, ולפעמים אבא גורם לילד כאב אחר (למשל לוקח אותו לרופא שיניים…), אבל תמיד תמיד האבא אוהב את הבן שלו. אלוקים הוא האבא שלנו והוא אוהב אותנו תמיד. זה לא אומר שאין שכר ועונש, לא אומר שאין כאב ולא אומר שאין התמודדות, אבל הכל מגיע מאהבה.

המשימה היומית

תקדיש כמה דקות למחשבה ולכתיבה על הנושא הזה. תשאל את עצמך למה קשה לך להאמין שאלוקים אוהב, ומצד שני למה ברור שהוא כן אוהב, איפה אתה רואה את האהבה שלו בחיים שלך, ולמה גם כשאתה לא מבין – הוא עדיין אוהב אותך.

Comments for this post are closed.