ממי אפשר לבקשה עזרה?

​אחד הכלים הכי משמעותיים שיש לתכנית 12 הצעדים, נמצא בצעד השני, בו אנחנו מתחילים לבקש עזרה ברגעים של קושי. הכלי הזה כל כך מרכזי עד שבלעדיו כמעט שלא שייך להתקדם בתכנית עצמה. שוב ושוב אנחנו מדברים על החשיבות של בקשת עזרה, יציאה מעצמנו, שיתוף עם חברים אחרים ועוד ועוד.

אנחנו מבקשים עזרה מאנשים שנמצאים כמונו, בדיוק במצב שלנו. זה כמובן לא בסתירה לבקשת עזרה מאנשי מקצוע או אנשים אחרים שמוערכים בעינינו, אבל כאן הדגש הוא על בקשת עזרה מחברים בתוכנית, חברים שנוכל לשתף אותם בהתמודדות שלנו ולקבל מהם תמיכה, הבנה והזדהות. (חברים שנמצאים בקבוצות החיות יכולים להתקשר לאלו שפגשו שם, וחברים בקבוצה הטלפונית יכולים להיעזר בקובץ של רשימת החברים)

לכן, ברגע של קושי, או יותר נכון לומר – רגע לפני הקושי, אנחנו מרימים טלפון לחבר אחר, משתפים אותו בהתמודדות שלנו, ואומרים במפורש “אני צריך עזרה”.

מה יכול אדם אחר לעזור לי, אם הוא בעצמו מתמודד עם אותו קושי שאני מתמודד? התשובה לכך היא בשניים: ראשית, הוא יכול לעזור בתמיכה והבנה, כי הוא יודע על מה אני מדבר כאשר אני משתף אותו בהתמודדות שלי. אולי אתמול הוא היה זה שהיה לו קשה והוא התקשר אליי, ועכשיו זה הפוך, אז שנינו מבינים היטב אחד את השני. בנוסף, כל חבר יש לו דרך קצת שונה לעבור את הקושי, דרך קצת שונה לעבודה של הצעדים, וכל אחד שם דגש על משהו אחר בתהליך. כאשר אני מתקשר לאדם אחר, הוא יכול לשתף אותו מהניסיון שלו, ולתת לי גם כלים להתמודדות.

המשימה היומית

​ ​המשימה היומית היא פשוטה ביותר – להרים טלפון לחבר אחר ולבקש עזרה. כן, גם אם כעת אתה לא מרגיש שום צורך לבקש עזרה, תרים טלפון לחבר אחר ותתחבר, כדי להתחיל להתרגל לכך, ולא לחכות לרגע האמת, רגע שבו כבר נהיה קשה מאוד לעשו את הפעולה הפשוטה הזאת.

Comments for this post are closed.