לבקש עזרה לא רק מול ההתמודדות

בצעד השני אנחנו אומרים “הגענו לאמונה כי כוח גדול מאיתנו יכול להחזיר אותנו לשפיות דעתנו”. זאת אמירה מאוד חזקה כי היא אומרת מצד אחד שעד עכשיו לא היינו לגמרי בשפיות, ומצד שני שאנחנו יכולים להגיע למצב הזה אם נבקש עזרה. כמובן שעיקר המשמעות כאן היא החוסר שפיות שלנו כאשר אנחנו מול הפורנו והתאווה, וכשאנחנו מבקשים עזרה אנחנו יכולים להגיע לשפיות ולא להמשיך ליפול נגד רצוננו.

אבל ביחד עם זה יש כאן משמעות נוספת חשובה לא פחות, והיא השינוי שאנחנו צריכים לעבור בתחומים אחרים של החיים שלנו, שגם בהם אנחנו מנסים לבד, במקום לבקש עזרה מאנשים אחרים ומאלוקים.

יש דברים שאנחנו לא מרגישים בושה לבקש עזרה. למשל אם אנחנו צריכים ללכת לרופא או לבקש ייצוג של עורך דין, אבל ישנם דברים שאנחנו לא מבקשים עזרה, בין אם זה בגלל הבושה או בגלל המחשבה של “אני יכול לבד”, אבל התוצאה היא שאנחנו לא מצליחים כפי שהיינו יכולים לו היינו פונים לאנשים אחרים ומבקשים עזרה.

אנשים מעדיפים לסבול בגלל הרבה בעיות אישיות ולא לפנות לבקשת עזרה, וזה כולל תחומים כמו זוגיות, חינוך, בעיות בעבודה ועוד הרבה מקרים ומצבים של קושי אישי. כאן, בצעד השני אנחנו לומדים להפסיק לנסות להתמודד לבד, ובמקום זה לשתף חברים בקשיים הרגילים של החיים. אנחנו לא משתפים חברים אחרים כדי שהם יפתרו לנו את הבעיות אלא פשוט כי הבנו שלבד זה קשה מידי, וכאשר אנחנו חושפים את הקשיים בפני אנשים אחרים שאפכת להם מאיתנו, זה עוזר לנו לעבור את ההתמודדות בהצלחה.

לכן, אחרי שאנחנו מתגברים על הבושה והפחד ומתקשרים לבקש עזרה, אנחנו מגלים שאין לנו באמת ממה להתבייש ולפחד, כיון שמה שאנחנו מקבלים זה רק הבנה, תמיכה והזדהות.

המשימה היומית

זה הזמן לבקש עזרה בהתמודדויות של החיים עצמם. כשאתה נתקל בקושי מסויים, לא משנה באיזה נושא, אל תנסה לפתור הכל לבד ואל תנסה לסחוב הכל על הכתפיים שלך. במקום זה צור קשר עם חבר מהתכנית (ומה טוב עם הספונסר אם כבר יש לך) ותשתף אותו בקשיים שלך. כל מה שאתה צריך כעת זה מישהו שיבין אותך, יתמוך בך ויזדהה איתך.

Comments for this post are closed.