כח גדול מאיתנו זה אלוקים

עיקר ההתמקדות שלנו בצעד השני (“הגענו לאמונה שכוח גדול מאיתנו יכול להחזיר אותנו לשפיות דעתנו”, היתה ביצירת קשר עם חברים אחרים לבקש עזרה. למדנו שכאשר אנחנו מנסים להתמודד לבד, זה גדול עלינו, אבל כשאנחנו  מבקשים עזרה מחבר נוסף – אנחנו יכולים להצליח בהתמודדות, והחבר הוא בעצם “כוח גדול מאיתנו”, כיון שברגע זה הוא לא נמצא בהתמודדות ולכן הוא יכול לעזור לנו (וכמובן מחר הדברים יכולים להתהפך והוא יהיה זה שמבקש את העזרה…).

בצעד הזה גם קיבלנו תקווה כשראינו חברים אחרים שסיפרו שזה עובד עבורם והם נקיים, וכאשר התחלנו בעצמנו לבקש עזרה, ראינו לפליאתנו שזה עובד גם עבורנו. לא תמיד אנחנו מבינים איך בדיוק זה עובד, אבל הנסיון האישי שלנו מוכיח שזה פשוט עובד.

אבל הפניה לחבר אחר היא לא סוף הסיפור. נכון, אנחנו לא מצליחים להתמודד לבד, והחברים בתכנית עוזרים לנו עם המון תמיכה, קבלה והבנה, אבל במוקדם או במאוחר מגיע הרגע שבו אנחנו צריכים יותר מזה. בשביל עזרה אמיתית אנחנו צריכים לפנות לאלוקים. למעשה, הביטוי “כוח גדול מאיתנו” נכתב בראש ובראשונה כלפי אלוקים, אלא שכדי לעשות את זה בצורה הדרגתית, הדבר לא נכתב במפורש, וככה אנחנו יכולים להתחיל בעזרה של אנשים אחרים, ולהמשיך לעזרה האמיתית – של אלוקים.

אז נכון שבסרט הזה כבר היינו, וביקשנו כל כך הרבה פעמים מאלוקים שיעזור לנו וזה לא בדיוק הצליח, אז למה שכעת זה יעבוד? אבל אנחנו רואים שכאשר הבקשה מאלוקים מגיעה מתוך מקום של כניעה, וכמובן מתוך האחריות שאנחנו לוקחים על המצב והמוכנות לעשות את כל הפעולות – אז אלוקים עוזר לנו.

כל אחד יכול לפנות לאלוקים איך שנוח לו. זה יכול להיות בתפילה או בתוך הלב, במילים או בלי, לבד או עם חבר נוסף. כשאנחנו לא בורחים מהאחריות אלא עושים את הפעולות שלנו, ופונים לאלוקים לבקש עזרה – הוא עוזר.

המשימה היומית

ברגע של התמודדות, בין אם זה מול התאווה או מול אתגרי החיים, תעצור לרגע ותקדיש שלושים שניות לבקשה מאלוקים שיעזור לך. קח לעצמך כמה רגעים להירגע ולהיות ממוקד במה שאתה רוצה ומה שאתה מבקש, ותבקש בענווה את עזרתו.

Comments for this post are closed.