הסיבה המרכזית לעזור לאחרים

ישנן סיבות רבות למה לעזור לחבר אחר בתכנית, בין אם זה חבר חדש ובין אם זה חבר ותיק, אבל יש סיבה אחת מרכזית, וזה מכיון שכך אנחנו עוזרים לעצמנו. כן, לעזור לאחרים זאת בעצם עזרה לעצמי, וזאת הסיבה המרכזית לעשות את זה. לכן הצעד השתיים עשרה הוא לעזור לאחרים, ובדיוק כפי שכל אחד מאחד עשרה הצעדים הראשונים נועדו כדי לעזור לנו להישאר נקיים, כך הצעד הזה הוא חלק מעבודת הצעדים. זה לא איזה שהוא “צעד בונוס” למי שסיים את העבודה שבו הוא יכול לחלוק את הניסיון שלו עם אחרים, אלא צעד שהוא חלק מכל שאר הצעדים.

בצעד הזה אנחנו לומדים שהעזרה לאחרים היא כלי עוצמתי ביותר, וגם כאשר כל שאר האפשרויות נכשלות, העזרה לחבר אחר שומרת עלינו ומחזיקה אותנו לא ליפול. כאשר המייסד של התכנית (ביל ווילסון) התלונן בפני אשתו שהתכנית לא עובדת, וכראיה אמר שאף אחד מאלו שהוא ניסה להביא לתכנית לא נשאר, ענתה לו אשתו: “אתה טועה, התכנית עובדת. עובדה, אתה נקי!”.

כאשר אנחנו עוזרים לחבר אחר אנחנו צריכים לשים לב כמובן לא לקחת אחריות על ההחלמה שלו, אלא רק להציע את עצמנו ואת הניסיון, כוח ותקווה שלנו. אם הוא לא מעוניין בכך, זאת זכותו וזה בסדר גמור. אם חלילה אנחנו נכנסים לוויכוחים, לא רק שאנחנו לא עוזרים לעצמנו, אלא אנחנו גם מקלקלים לאותו אחד שאנחנו מנסים לעזור לו.

הדרך הטובה ביותר לעבוד את הצעדים היא כאשר אנחנו מסבירים ועוזרים לאדם אחר לעשות אותם. זה דוחף אותנו לעשות את זה בעצמנו, ומלמד אותנו לעשות אותם בצורה נכונה.

המשימה היומית

בודאי יצא לך לעזור לחברים אחרים, אם זה בשיחת טלפון, בקבוצה, בפורום שלנו או בכל מקום אחר. תקדיש כמה דקות למחשבה איך אותה עזרה שהגשת לחבר אחר – בעצם עזרה לך, הן בנוגע להרגשה טובה יותר, הן בנוגע לכך שזה עזר לך להישאר נקי, והן בנוגע לעבודה על הצעדים.

Comments for this post are closed.