הצעדים שלא נגמרים

 

החשיבות של הצעד העשירי חורגת בהרבה מהתחום של הצעד הזה שנראה מתקדם מאוד, כיון שלמעשה יש לו השלכה על הגישה שלנו לכל התכנית הזאת של 12 הצעדים, בכל צעד שבו אנחנו נמצאים.

הצעד אומר “המשכנו בחשבון הנפש, וכאשר שגינו הודינו בכך מיד”. הדגש כאן הוא על המילה “המשכנו”, מה שאומר שהתכנית הזאת היא לא סדנא שיש לה התחלה, אמצע וסוף, אלא דרך חיים שממשיכה איתנו כל החיים. זה לא קורס שמסיימים אותו, מקבלים תעודה וממשיכים הלאה בחיים, אלא תכנית שבה אנחנו לומדים לחיות בצורה אחרת, אבל כמובן צריכים להמשיך לחיות לפי התכנית הזאת כל הזמן.

לכל אחד מאיתנו יש לפחות מפעם לפעם מחשבות על כך שהיינו רוצים “לשים את כל העסק הזה מאחורינו”, אבל הדרך היחידה שאנחנו יכולים לשים את זה מאחורינו היא אם נמשיך לשמור על היישום של הצעדים. זה כמו אדם שמן מאוד שעשה דיאטה, הרי ברור שהוא יצטרך להמשיך לשמור על עצמו כל הזמן, כיון שאם הוא יחזור לאכילה לא מרוסנת – הוא ישמין שוב. הוא יכול לשים מאחוריו את התקופה שהוא היה שמן, אבל לא יכול לשים מאחוריו את התקופה שבה הוא צריך להמשיך להשקיע בשמירה על עצמו.

לכן, הצעד הזה אומר לנו שאת אותם צעדים שעשינו עד עכשיו, אנחנו צריכים להמשיך לעשות כל הזמן. חשבון נפש על פגמי אופי זה לא עבודה של פעם בחיים, אלא עבודה מתמשכת שבה כל פעם שאנחנו נפגשים בפגם אופי מסויים אנחנו צריכים לעבוד עליו, ואותו דבר בקשר שלנו עם אנשים אחרים ועם אלוקים. החיים הם דינאמיים וזה דורש את העבודה שלנו בקשר לכל תחומי החיים.

המשימה היומית

תחשוב על הפעמים בהם אתה מעוניין “לשים את כל העסק הזה מאחוריי”, ותשווה את זה לידיעה על כך שהעבודה העצמית חייבת להמשיך כל החיים. תנסה לראות מאיפה מגיע הרצון להפסיק את הפעילות, לעומת הסיבות שאתה יודע שבגללן תצטרך להמשיך לעבוד על עצמך. אתה יכול לערוך את זה בשני טורים ולהשוות ביניהם.

Comments for this post are closed.