מה הרווחתי מהשימוש בפורנו?

בדרך כלל כאשר אנחנו חושבים על הצעד הראשון בו אנחנו  מודים בחוסר אונים מול הפורנו, אנחנו חושבים על הסיבות בגללן אנחנו רוצים להפסיק, על הדרכים שניסינו להפסיק ולא הצלחנו, על מה ששילמנו בגלל שהמשכנו להשתמש וכן הלאה. אבל יש גם שאלה הפוכה בה אנחנו שואלים את עצמנו מה הרווחנו מהשימוש בפורנו? אם היינו פוגשים בן אדם שחותך את עצמו כל פעם, היינו מיד מבינים שהוא לא נהנה מזה אלא כנראה יש כאן משהו עמוק יותר, למשל קריאה נואשת לקבלת תשומת לב. אחרי שהיינו מבינים מה הסיבה האמיתית לכך שהוא מכאיב לעצמו, היינו יכולים לטפל בבעיה בצורה נכונה, ובמקום להתמקד בחתכים, היינו מנסים לתת לו את התשומת לב שהוא צריך כדי שלא יחתוך את עצמו.

עד עכשיו ניסינו להסביר לעצמנו כמה הפורנו הוא כלום ולמה אנחנו לא צריכים להימשך אל זה, כמה פורנו זה מגעיל ואסור וכן הלאה, אבל זה לא עזר. כעת אנחנו מוכנים לשנות כיוון ולהודות שהכוח של המשיכה הזאת חזק מאיתנו, ודוקא לכן אנחנו מוכנים לוותר עליו. אבל זה לא עובד אם אנחנו לא יודעים מה אנחנו מרווחים מכך, כי אחרת לא נוכל לוותר וגם לא נוכל לטפל בסיבות שנמצאות בלב הבעיה ובגללן אנחנו ממשיכים ליפול.

כמו אדם שמבין היטב למה הוא צריך להפסיק לעשן סיגריות, אבל מעולם לא שאל את עצמו למה הוא ממשיך לעשן, אז ברור שהנסיונות שלו להפסיק ייכשלו, פשוט כי הוא לא מודע לכך שהעישון מעניק לו דברים שהוא יצטרך תחליף עבור חלקם, והוא יצטרך לוותר על חלק אחר.

גם אצלנו אנחנו צריכים למצוא את מה שאנחנו מקבלים מהשימוש בפורנו, שזה יכול להיות מקום של בריחה, מקום של קבלה או אפילו הפגה של השיעמום שלו. כאשר אנחנו יודעים את זה, אנחנו יכולים למצוא תחליפים לחלק, ולהבין שחלק אחר לא נוכל למצוא תחליפים וניאלץ פשוט ללמוד לחיות בלעדיהם.

המשימה היומית

תערוך רשימה של דברים שאתה מקבל מהתאווה. חלקם יכולים להיות טכניים (מילוי זמן בעת שיעמום) וחלקם מהותיים ברמה הנפשית (מפלט לבריחה, קבלה וכן הלאה). אל תפחד לכתוב את הסיבות האלו כיון שהכאב שהנפילות מביאות הוא גדול יותר מאשר התועלת שבהן. כדי להשתחרר יש צורך לעמוד באומץ מול השאלה: מה אני מקבל מהתאווה, ולענות עליה בכנות.

Comments for this post are closed.