לפני הכל: מה זאת תכנית הצעדים?

תכנית 12 הצעדים יוצאת מנקודת הנחה שאי אפשר לטפל בבעיה של הנפילות בפורנו, אוננות או סוגים אחרים של תאווה בצורה נקודתית, ובמקום זה אנחנו חייבים טיפול מקיף וכולל. מי שהגיע לתכנית הצעדים זה מי שכבר ניסה את כל הכלים הרגילים ונכשל בהם, ולכן כעת הוא מבין שצריך לעלות רמה ולהתחיל לטפל בשורש. לכאן הגענו אחרי שכבר ניסינו לעבור לאינטרנט מסונן, להחליט שזאת הפעם האחרונה, לנסות בכל הכוח, להתפלל חזק, ללמוד כדי להסיח את דעתנו ועוד ועוד. כל הדרכים האלו הן טובות, אבל אם המשכנו ליפול – זה אומר שכנראה אנחנו צריכים יותר מכך.

בתוכנית שלנו אנחנו משנים את הגישה שלנו לכל ההתמודדות, ובמקום לחפש פיתרון נקודתי אנחנו מחפשים פיתרון כולל. נחשוב על אדם שהולך לרופא בגלל פצע מוגלתי שיש לו, והרופא מטפל בפצע והוא באמת מחלים יפה, אבל אחר כך הפצע חוזר שוב, וכל פעם אחרי הטיפול הפצע חוזר. בשלב מסויים הרופא והחולה מבינים שהגוף מייצר מוגלה, ולכן לא יעזור טיפול בפצע וחייבים במקביל לברר מדוע הגוף מייצר את המוגלה, כי רק הטיפול בכך יעזור לטווח ארוך.

סינון לאינטרנט זה דבר חשוב, אבל כולנו מצאנו דרכים לעקוף אותו. להיות עסוקים כדי לא ליפול זאת עצה מצויינת, אבל כולנו גילינו שמגיע רגע מסויים שאנחנו משועממים ואז נופלים, וכך בכל דרך שניסינו באמצעותה לפתור את הבעיה שלנו.

כעת אנחנו עומדים לעבוד על עצמנו בצורה מקיפה וכוללת, הן בנוגע לאישיות שלנו, הן בנוגע לקשר שלנו עם אחרים והן בנוגע לקשר שלנו עם אלוקים. אנחנו לא צריכים להבין הרבה כדי שהתוכנית הזאת תעבוד, אבל אנחנו כן צריכים לעשות את הפעולות האלו ולהיות מוכנים לשינוי גישה של החיים כולם.

המשימה היומית

תקדיש כמה דקות לכתוב באופן כללי מה הסיבה שבגללה הגעת לתכנית של 12 הצעדים, ומה אתה מבין כעת לגבי הדרך שתצטרך לעשות בתוכנית הזאת כדי להגיע לנקיות רצינית ויציבה.

Comments for this post are closed.