צעד שני: האם יש לי סיכוי?

הצעד השני אומר “הגענו לאמונה כי כוח גדול מאיתנו יכול להחזיר אותנו לשפיות דעתנו”. במילים פשוטות: אחרי שבצעד הראשון הודינו שאנחנו לא יכולים להצליח לבד בהתמודדות הזאת, נותרו די מיואשים, כי הרי כבר ניסינו הכל ושום דבר לא הצליח. כעת בצעד השני אנחנו מגיעים לאמונה שדוקא יש לנו סיכוי, אמנם לא לבד, אבל עם נקבל עזרה חיצונית נוכל להצליח.

איך מגיעים לאמונה הזאת? פשוט על ידי שאנחנו מסתכלים סביבנו ורואים חברים אחרים שהיו במצב שלנו או גרוע מכך והם נקיים. אם זה עבד להם – זה יעבוד גם עבורנו. בלי האמונה הזאת, אנחנו פשוט לא ממשיכים לעבוד לפי התכנית של הצעדים כי אם אנחנו לא מאמינים שתרופה מסויימת תעזור לנו, אז ברור שלא ניקח אותה…

יש חברים שמגיעים לתכנית ומיד מצליחים לעלות על הדרך של הנקיות וההחלמה, ויש חברים שלא. גם אלו שלקח להם יותר זמן, יכולים להגיע לאמונה שיש להם סיכוי, כשהם רואים חברים שעברו את אותו מסלול כמו שלהם. כאן חשובה מאוד ההזדהות כי האמונה נבנית כשאנחנו רואים אנשים שאנחנו יכולים להזדהות עם מה שהם עברו.

אז אם אני לבד לא יכול, איך פתאום אני מגיע לאמונה שיש לי סיכוי? התשובה היא כמובן בכך שכעת אנחנו לא מנסים לבד אלא דוקא מאמינים ש”כוח גדול מאיתנו” הוא זה שיכול לעזור לנו. כאן אנחנו לומדים שכדי להצליח אנחנו חייבים לבקש את עזרת החברים האחרים בתכנית ואת עזרת אלוקים. 

המשימה היומית

האם אתה מאמין שיש לך סיכוי להצליח בתכנית? אם כן – תכתוב איך הגעת לאמונה הזאת. אם לא – תנסה להגיע לאמונה על ידי זה שתלמד מאלו שהצליחו ותראה שזה יכול להצליח גם עבורך.

Comments for this post are closed.