צעד חמישי: לשתף בקשיים ובפגמי אופי

הצעד החמישי אומר “התוודינו בפני אלקים, בפני עצמנו ובפני אדם נוסף, על טיבם המדויק של פגמינו”. זהו למעשה צעד שהוא חלק בלתי נפרד מהצעד שלפניו, וכן משני הצעדים שאחריו. יחדיו, כל ארבעת הצעדים האלו הם יחידה מרכזית בעבודת הצעדים, שמתחילה עם החשבון נפש האישי, ומסתיימת בכך שאנחנו מבקשים מאלוקים שיעזור לנו להשתחרר מאותם פגמי אופי.

בצעד הרביעי ערכנו חשבון נפש נוקב וחסר פחד וגילינו – כמה לא מפתיע – שאנחנו לא מושלמים. אנחנו כעת יודעים שיש לנו מעלות וחסרונות, וגם יודעים מהן המעלות שלנו ומה החסרונות. אבל אם נעצור כאן אז לא התקדמנו הרבה כי הידע הזה עדיין לא משנה אותנו. לכן, אחרי הצעד הרביעי אנחנו צריכים להמשיך לעבוד, והצעד החמישי הוא חלק משמעותי בעבודה שלנו להשתחרר מפגמי האופי: אנחנו משתפים אדם נוסף בתוצאות של חשבון הנפש שערכנו.

הרעיון של שיתוף אדם אחר הוא רעיון מרכזי בתכנית של הצעדים, והוא רלוונטי לא רק לגבי פגמי האופי אלא גם לגבי ההתמודדות שלנו עם התאווה וגם לגבי ההתמודדות שלנו עם קשיים אחרים בחיים (גם מקומות שבהם אנחנו לא פועלים מתוך פגמי אופי). חלק חשוב מההצלחה של התכנית זה השיתוף עם חברים אחרים, מה שפותח את הדלת לקבלת תמיכה, הזדהות, קבלה ועזרה בהתמודדות.

כאשר אנחנו נשארים לבד עם הרצון להשתמש בתאווה או שאנחנו לבד עם טינות ופחדים, קשה מאוד להשתחרר מהם, ולכן הפעולה שאנחנו צריכים לנקוט היא “להוציא את זה לאור” ולשתף בכך אדם נוסף. כשאנחנו מספרים לחבר טוב על מה שאנחנו עוברים ועל ההתמודדות שלנו, אנחנו יכולים לקבל את העזרה שלו ולהתחיל לראות את המצב באור אחר כדי להשתחרר ולא להמשיך לפעול בצורה הרסנית.

המשימה היומית

המשימה הקודמת היתה לערוך צעד ארבע על מקרה מסויים שעברת בימים האחרונים. כעת הזמן לשתף בכך אדם נוסף. אם כבר יש לך קשר עם חברים מהתכנית או שיש לך ספונסר, אז יש לך גם את מי לשתף. אם אין לך עדיין חברים, זה הזמן לעשות את הפעולה הראשונה בכיוון ולמצוא (דרך הפורום או הקבוצה הטלפונית) מישהו שתוכל לשתף אותו בהתמודדות שלך ובתוצאות של חשבון הנפש שערכת.

Comments for this post are closed.