גם כח גדול וגם כח עליון

בצעד השני בתוכנית אנחנו לומדים ש”כוח גדול מאיתנו יכול להחזיר אותנו לשפיות דעתנו”, ובהמשך אנחנו נחשפים לא רק ל”כוח גדול” אלא גם ל”כוח עליון” – א-לוהים כפי שאנו מבינים אותו. כאשר שאלתי מי יכול להיות “כוח גדול”, אמרו לי שזה יכול להיות כל אחד, גם חברים בתוכנית, הקבוצה או הספונסר. כאן התבלבלתי ולא בדיוק הבנתי בשביל מה אני צריך כוח גדול, בטח אחרי שהדגישו בפני חזור והדגש “שעברתי את גבול העזרה האנושית” והיחיד שיכול לסייע לי ולשכמותי הוא הכוח עליון… בגדול, קיבלתי בתשובה רק חיוכים… כשתבין תבין.. ועוד כל מיני כאלה. ואת זה הבנתי וזה הספיק לי (ממתי חייכו אליי?!). המשכתי לצעוד ובלי קשר להבנה. וכשתירגלתי התרגלתי. פניתי לכל מיני כוחות גדולים, מי שהיה לידי. עד שיום  אחד נפל לי האסימון – לא רק שאני צריך, אני חייב כוח גדול. תמיד. גם לאחר שלמדתי לתקשר יותר עם הכוח העליון.

נכון, מיד שבאתי לתוכנית, הבנתי: אני לא יכול לבד. זה פשוט לא עובד. בחוויה שלי זו המהות של הצעד הראשון. אני כשלעצמי חסר כוח אל מול הדבר הענק הזה שנקרא תאווה. מה עושים? פונים לעזרה ומחפשים כוח. התחלתי לבקש סיוע ממי שנראה היה לי שיש לו כוח. וכמכור שמתרשם מאלמנטים חיצוניים פניתי בעיקר למי שהקרין לי כוח. אבל זה לא עבד. בתוך זמן, כשהתקרבתי מספיק וראיתי שזה לא זה (ביקורתי אני, אה? בהמשך למדתי שלכל אדם היו מספיק חסרונות כדי שאפסול אותו מלהועיל לי), נותרתי עדיין בתחושה שאני לא מוגן, שעודני חסר כוח.

הרעיון הכי נכון (בין האוזניים שלי), באותו הזמן היה פשוט לדלג על הצעד השני וללכת ישר לצעד השלישי – החלטה על התחברות מתמדת לכוח העליון. כוח גדול? מיותר. חשבתי לעצמי כאמור, “כל הכוחות הגדולים שהיו בסביבה התבררו כקטנים למדי”… וזו הייתה טעות חמורה מצידי. כמעט קטלנית. נסו לדמיין מה קרה לי וסובבים אותי כשהתחלתי לתקשר עם הכוח העליון בלי ‘מתווכים’.. מהר מאוד הפכתי את עצמי לכוח העליון שלי. שוב פעם הייתי אלוהים. אבל הפעם זה היה חמור יותר, כי הייתי משוכנע שכבר למדתי מהטעויות שלי. שכעת, למוד ניסיון ועכשיו אני כן מדבר עם הכוח העליון האמיתי.

באסירתודה היה לי כוח גדול שיכולתי לדבר איתו גם על זה.. ממנו למדתי שכוח גדול משמעותי הוא זה שמצביע כל הזמן למעלה… התועלת הגדולה ביותר שלו היא להזכיר לי שאיני כוח עליון…

כך גם ביל W כותב בספרו ‘כפי שביל רואה זאת’  – מעט מאוד אנשים יכולים לגרום צער כמו מי שרואה את עצמו ‘כשליח’ האלוהים… הנסיון שלי מוכיח שהוא צודק… כשאני בתוך ‘הקטע’ כשיש לי אינטרס כלשהו הדיבור עם הכח העליון שונה במהות מהשיחה איתו ללא נגיעה כלשהי, כמכור יש פער גדול מדי בין הידע על הדברים שצריכים להיעשות לבין העשייה עצמה.

היום, אדבר עם מי שמכיר את כל הסיפור שלי בכנות. גם עם כוח גדול. וגם עם כוח עליון…