חוות הדעת מהרב ד”ר אברהם טברסקי

הרב ד”ר אברהם טברסקי, נחשב כיום לאדם בעל הנסיון הרב ביותר בטיפול בהתמכרויות בכלל והתמכרות לצפייה בפורנו באינטרנט ולשימושים אחרים

הרב ד”ר אברהם טברסקי, נחשב כיום לאדם בעל הניסיון הרב ביותר בטיפול בהתמכרויות בכלל ובהתמכרות לצפייה בפורנו באינטרנט והתנהגויות מיניות לא בריאות אחרות בפרט. לרב טברסקי ניסיון של למעלה מארבעים שנות טיפול במכורים, בין היתר בתור מייסד ומנהל מרכז “גייטוויי” לשיקום מהתמכרות לסמים בפיטסבורג שבארצות הברית, וכן בתפקידו כרופא בכיר במחלקה הפסיכיאטרית של בית החולים סט. פרנסיס בעיר. הרב טברסקי הקים גם את ההוסטל “שער התקווה” לשיקום אסירים בישראל ובמשך עשרות שנותיו במקצוע חיבר למעלה משמונים ספרים על התמכרויות, חינוך, הורות ובעיות נפשיות.

בתור דמות מוערכת שכזו, ישנה חשיבות רבה לדרך שבה רואה הרב טברסקי את הטיפול במגפה של התמכרות לצפייה בתכנים לא נאותים באינטרנט וכיוצא בזה. את הדברים הבאים כתב הרב טברסקי לאחרונה:

מהניסיון שלי במשך ארבעים שנותיי כרופא פסיכיאטר אני יכול להעיד שגם שיטות טיפול פסיכולוגיות או גישות פסיכיאטריות הן חסרות השפעה חיובית. הדרך היחידה שעובדת היא באמצעות קבוצת תמיכה, בעיקר מאנשים שבעצמם החלימו מאותו מצב קשה

אני מאמין שבדורנו, הבעיה הגדולה ביותר איתה אנו מתמודדים היא החשיפה לתכנים בלתי נאותים באינטרנט. המגיפה הזאת השפיעה על אנשים שלעולם לא היינו מאמינים שהם נמצאים בסכנה לכך, והיא לא מבדילה בין דתיים וחילוניים, אנשי מקצוע ואברכי כולל. הפגע הזה הורס ומחריב את החיים של אותם יהודים לחלוטין, והקרבנות מכך הן המשפחות שנהרסות והילדים המסכנים שסובלים.

הרצאות בנושא שמירת העיניים הן בדרך כלל חסרות השפעה כאשר האדם הופך למכור. מהניסיון שלי במשך ארבעים שנותיי כרופא פסיכיאטר אני יכול להעיד שגם שיטות טיפול פסיכולוגיות או גישות פסיכיאטריות הן חסרות השפעה חיובית. הדרך היחידה שעובדת היא באמצעות קבוצת תמיכה, בעיקר מאנשים שבעצמם החלימו מאותו מצב קשה.

בכל שבוע אני מקבל בממוצע חמש פניות בנושא הזה. אני מכיר באופן אישי אנשים רבים שניצלו בזכות תכנית 12 הצעדים, ואינני מכיר אף דרך אחרת שהצליחה כל כך בהצלת נפשות של משפחות שלמות כפי שמצליחה הדרך הזאת.