האם יש לי סיכוי?

ב”מכורים לפורנו אנונימיים” אנחנו מכירים מאות אנשים שהיו חסרי תקווה לחלוטין, אך הם החלימו והיום הם נקיים. הם פתרו את הבעיה שלהם עם ההתמכרות לשימוש בפורנו ולהתנהגויות מיניות אחרות. כולנו הגענו לכאן כאשר כלפי חוץ אנחנו נראים מוצלחים, בעלי מעמד חברתי טוב, אנשי משפחה מסורים ובעלי מעמד בקהילה, אבל בפנים התמודדנו עם סוד נורא שאף אחד לא יודע עליו, כשאנחנו מלאים ברגשות בדידות, אשמה ובושה.

חברי “מכורים לפורנו אנונימיים” הם פסיפס מגוון ביותר של אנשים מרקע שונה, גיל שונה ומעמד שונה. יש בינינו חילונים, דתיים וחרדים, מכל הסוגים ומכל המעמדות, יש בינינו אברכי כולל לצד אנשי מקצוע, אנשי חינוך ובעלי משרות תורניות, לצד בעלי עסקים בכל תחום. כולנו מתמודדים עם אותה בעיה, וכולנו גילינו את אותו פתרון שעובד עבורנו. על אף מגוון הדעות שיש בינינו, נדמה כי זהו המקום היחיד שבו אין ויכוחים ואין מחלוקות בנושאי דת או פוליטיקה… אנחנו לא מתערבים לאף אחד בחייו הפרטיים, באמונתו או בנושאים הקשורים לחוג שאליו הוא משתייך. אנחנו כאן מפני שאנחנו סובלים מבעיה משותפת וחולקים פתרון משותף, ואלו הם הנושאים היחידים שיש לנו דעה בהם.

אנשים אחרים שהיו במצב שלנו או גרוע מכך, סיפרו לנו שגם הם עברו את אותו מסע ייסורים, גם הם ניסו כל דרך אפשרית, אך לבסוף כאשר הגיעו לדרך ללא מוצא, אלוקים הביא אותם לתכנית שלנו והם מצאו דרך חדשה.

כמעט כולנו ניסינו כל פיתרון שניתן להעלות על הדעת. כמובן, ניסינו להשתמש בכל פתרון טכני אפשרי. החל מאינטרנט מסונן בדרגה גבוהה ועד ניפוץ הסמארטפון בתקווה שהמעשה ההרואי הזה יזכה אותנו בשחרור מהאובססיה. אבל כל הדרכים האלו פשוט לא עזרו ואנו חזרנו שוב ושוב לנפילות הכואבות. אם לא די בכך, אנשי המקצוע העוסקים בתחום מודים בכנות כי אחוזי ההצלחה שלהם בטיפול בהתמכרויות בכלל, ובהתמכרות שלנו בפרט, הם נמוכים ביותר. נראה שטיפול נפשי רגיל פשוט איננו יעיל במקרה שלנו.

רבים מאיתנו ניסו את הפתרונות הדתיים ה’מסורתיים’ כדי להפסיק את הנפילות שלנו. ניסינו זאת בכל הרצינות והשקענו בכך כוחות ומאמצים רבים. אין ספור פעמים התחרטנו בכנות ועשינו תשובה, התפללנו לא‑להים שיסלח לנו, למדנו תורה ומוסר, ואולי גם טבלנו במקווה, צמנו או הלכנו לקברי צדיקים. ייתכן שאף אזרנו אומץ ודיברנו על כך עם רבנים שלא הבינו אותנו, או שפנינו לאנשי מקצוע אבל הרגשנו שטעינו בכתובת. למרבה הצער, כל זה לא עזר לנו.

לרובנו היו תקופות של ניקיון בין נפילה לנפילה, תקופות שבהן הרגשנו כאילו השתחררנו לחלוטין. לפעמים, אחרי נפילה כואבת, ובעקבות החלטה נחושה נוספת, עברנו מספר ימים או שבועות של הימנעות מוחלטת, הרגשנו כאילו אנחנו אפילו לא נמשכים יותר לפיתוי. אך התקופות האלו רק בלבלו אותנו יותר, כיוון שהן תמיד הסתיימו בנפילה וגרמו לנו לשאול את עצמנו מי אנחנו באמת, ואיך שוב נפלנו דווקא כשחשבנו שהבעיה הזאת כבר מאחורינו ולעולם לא ניפול שוב.

דווקא ברגעי הייאוש, מצאנו פתרון שעובד. חברים שהיו במצב שלנו או גרוע מכך, סיפרו לנו שגם הם עברו את אותו מסע ייסורים, גם הם ניסו כל דרך אפשרית, אך לבסוף, כאשר הגיעו לדרך ללא מוצא, א‑להים הוביל אותם ל”מכורים לפורנו אנונימיים” והם מצאו דרך חדשה.

כאן כולנו מכירים את הכאב הכרוך בנפילות מהניסיון האישי שלנו. לכן, כאשר חבר חדש מגיע, אנחנו יודעים בדיוק על מה הוא מדבר כשהוא מספר שהוא מנסה להפסיק אבל לא מצליח, ואנחנו מזדהים לגמרי כשהוא משתף בכאב שבא אחרי הנפילה ובחוסר האונים שבאיבוד השליטה. בשונה מאנשים שמעולם לא היו במצבנו, אנו לעולם לא נאמר לחבר חדש את ‘מילות הקסם’: “פשוט תפסיק”, כי אנחנו יודעים שאם הדבר היה תלוי בו – הוא כבר היה מפסיק לבד…

בשלב הזה אתה הקורא בוודאי שואל את עצמך מה יכול להיות הפתרון שמצאנו, הרי ניסית בעצמך כל דרך שניתן להעלות על הדעת, וכשלת. מהי אם כן אותה תכנית פלא שמצליחה במקום שבו הפתרונות הדתיים והמקצועיים נכשלו?

התכנית שלנו היא תכנית 12 הצעדים, תכנית שנשלחה לעולם על ידי א‑להים לפני למעלה משמונים שנה והצילה מיליוני אנשים בעולם כולו. באתר שלנו תוכל לקרוא מהם 12 הצעדים, כיצד מתקדמים מצעד לצעד, וכמובן – מה נדרש ממך כדי שגם אתה תוכל להשתמש בתכנית הזאת בהצלחה.